Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
Har hittat tygmärken som jag ska stryka fast på ett par byxor jag håller på sy till Ellen. Ett desperat försök att få tösen att acceptera mina hemma sydda velourisar...
Men blir det bäst att ha den uppe på benet, typ högt uppe på låret, eller långt nere på benet? Typ smalbenet? Tänlte ifall hon vill ha tunika till, vilket hon ofta använder, så synns ju inte märket. Blir det fult långt nere på benet?
Användarens profilbild
Av florin
Jag tycker inte att det är märket ska vara det som framträder tydligast. Jag skulle sätta dem på nått ställe där det ser bra ut i mina ögon :lol: Tycker det ser knasigt ut när de sitter mitt på kläderna men dte är ju en smak-sak :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Plinga
florin skrev:Jag tycker inte att det är märket ska vara det som framträder tydligast. Jag skulle sätta dem på nått ställe där det ser bra ut i mina ögon :lol: Tycker det ser knasigt ut när de sitter mitt på kläderna men dte är ju en smak-sak :wink: :lol:
Ja, mitt på blir ju inte fint. jag tänkte mer långt nere på benet, nästan vid mudden. Det brukar ju ibland vara märken så. Jag håller dok med, jag hade ju helst inte velat ha nåt märke alls, men ungen vägrar använda mina fina hemagjorda byxor!! Jag vill ju att hon ska använda dem...

var det kaja (?) som hade sytt en grön orm på ett par byxor, det tyckte jag var fint. Den satt ganska högt uppe på benet tror jag.
Användarens profilbild
Av Kaja
Japp. Sydde ormbrallor till kusinen. Tanken var att ormen liksom skulle komma krypande över låret...

Bild

Fast, jag klippte sönder ett par byxor som sonen skulle ha fått. Och då hamnade ett tygmärke långt ner på byxorna i stället.

Bild

Där syns det faktiskt ganska dåligt. Både för andra och för bäraren. Fast, det blir ju lite diskretare förstås.

Om du sätter det på låret, så sätt det lite på utsidan så syns det bättre och blir inte så knöligt. Ellen har Pippibyxor och de har dekoration på bakfickorna, fast sådana har ju inte mjukisbyxor...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Plinga
florin skrev:Anton gillar inte heller mina hemma-sydda brallor och jag har kommit på varför, de har ju inga fickor :roll: Så min lösninghar blivit att sy på fickor...
Ja, fickor är bra, men det bryr sig inte Ellen om. Hon vill bara ha tights, och det har jag inte provat på att sy ännu.

Det är precis som kaja visar på bilderna som jag tänkt mig, får väl testa och se vart det blir bäst. Det är inte så stort märke, så det kommer inte bli alltför "blaffigt".
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag sätter dem långt uppe på benet, bara för att jag tycker att det är snyggast just där.
Användarens profilbild
Av Hello
Jag skulle satt det som på Kajas röda byxor, men vridit ut det på yttersidan, mitt på sidsömmen om man har någon sådan.
Användarens profilbild
Av Kaja
Hello skrev:Jag skulle satt det som på Kajas röda byxor, men vridit ut det på yttersidan, mitt på sidsömmen om man har någon sådan.
Japp. Märket skulle ha suttit på utsidan, mellan mitten på framstycket och sidsömmen, men som sagt; klipper man sönder byxorna så får man sätta märket så att man täcker sina fadäser...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Hello
Kaja skrev:
Hello skrev:Jag skulle satt det som på Kajas röda byxor, men vridit ut det på yttersidan, mitt på sidsömmen om man har någon sådan.
Japp. Märket skulle ha suttit på utsidan, mellan mitten på framstycket och sidsömmen, men som sagt; klipper man sönder byxorna så får man sätta märket så att man täcker sina fadäser...

//Kaja
Fadäser gynnar kreativiteten ;)

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?