Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Panduro har dessa för stickning utan stickor. Finns i olika storlekar så att man kan sticka med olika diametrar utan stickor. Det ser ut som en ring med piggar på och man använder en virknål, tror jag. Någon som har provat och kan uttala sig om hur det funkar? Jag gillar inte så mycket att sticka, kan i princip bara sticka räta maskor och tycker att det är allmänt jobbigt eftersom mina handleder inte riktigt klarar av det utan att "knäppa och knaka"
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag har en sådan och har gjort några mössor med den. Tycker att den funkar bra. Det är väldigt enkelt, man behöver inte ha några stickkunskaper alls och det är lätt att blanda en massa olika garner.

Jag är inte så förtjust i den men det beror mest på att jag älskar att sticka som vanligt med två(eller fler) stickor.
Användarens profilbild
Av Monia
Jag köpte den lilla till min stora dotter. Den är väldigt lätt att "sticka" på men det blir väligt liten i diameter, så rekomenderar att köpa den stora.
Lycka till!!! :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har köpt ett helt set och tänkte testa göra mössor till hösten till hela familjen på den.
Användarens profilbild
Av tweed
Kul att den här gamla tråden kom upp igen, är det någon som har några bilder på alster gjorda med denna mojäng? Själv har jag lärt mig att sticka så jag har lagt ner planerna på en Quick knit för tillfället.
Användarens profilbild
Av zmurfan
kvarnvik skrev:Kul att den här gamla tråden kom upp igen, är det någon som har några bilder på alster gjorda med denna mojäng? Själv har jag lärt mig att sticka så jag har lagt ner planerna på en Quick knit för tillfället.
Jag har som inte hunnit med att prova mitt set än. Men snart kanske. :)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?