Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Elna
Symaskin igen (säker på att det är på tapeten här för jämnan)
har en fin gammal dorina från pfaff och den har varit min trotjänare länge nu,men den är inte perfekt att sy i tjocka tyger och skinn etc så jag vill uppdatera mig
Sååå, är det nån som har JANOME Easy Jeans för den har jag spanat på, verkar som en rejäl maskin som kan sy i tjocka tyger och har bra matning
Vad tycker ni?
Jag ska sy rätt mkt och jag har redan en hobbylock från pfaff till trikåsömnaden
ska jag ha Easy Jeans eller har ni tips på en annan ännu bättre maskin?
prisklassen på Easy J är ca 5200 :oops: :oops:
och jag behöver en kraftfull trotjänare som kan sy i många lager och tjocka tyger, är lätt att trä och rengöra eftersom jag ska sy mycket...
ok, kom och tyck till!! :D
Senast redigerad av Elna den tor nov 27, 2008 13:33, redigerad totalt 1 gånger.
florin skrev:Jag har ingen egen men har hört jätte bra saker om den!
Har provat den på en mässa och den var super i tjocka tyger och trikå men jag sydde ju bara på provlappar...
Överhuvudtaget så är ju Janome mycket maskin för pengarna :D
Okej, tack, det låter ju lovande att höra, den ser ju lite annorlunda ut än jag är van vid, bland annat med den där liggande spolen-men det ska tydligen vara bra
jag tycker ofta jag kör fast i tjocka sömmar även om dorinan är rätt kraftfull så skulle jag gärna slippa den där "hålla andan" sömnaden över tjocka stycken och jag köpte dorina på 80-talet så visst är det dags för en ny maskin nu? :lol:
tack florin-och har nån annan provat så berätta gärna!
Vad för en pfaff om man får fråga? Jag :heart: pfaff men har flyttat från den affären där de hade dem och grym service också... nu kom de sig att jag hörde om easy jeans av en slump och fastnade för den, men finns det en motsvarande/liknande pfaff så vill jag gärna veta mer
jag borde nog fortbilda mig lite mer EJ är lite första bästa liksom :lol: fast många säger den är bra bra
*mer* prata symaskin=ja tack! :D
Jag har aldrig någonsin sýtt på bättre maskiner än pfaff därför ska jag nu köpa mig en egen. Jag köpte ny maksin för fyra år sedan men den suger... En DYR husqvarna som matar taskigt så det blir ojämna stygn så fort man syr över en söm eller i tjocka tyger :x Valde den gången bort pfaff eftersom återförsäljaren här i Luleå är en vresig, nonchalant och trotsig gubbe som man bara vill slippa. Jag har verkligen inte tyckt om honom... Nu har jag varit in dit två gånger och provsytt och jag SKA ha en pfaff men exakt modell vet jag inte ännu, helst köper jag en beg men det säljs alltid så fort... Just nu syr jag på sambons systers pfaff eftersom min husqvarna behöver service och den går som en dans, alltid!!! I alla material. Å så är de ju så tysta. Gillar man pfaff sedan tidigare så ska man nog inte byta... Jga köpte nyss en ny pfaff coverlock och komme rnog aldrig kunna köpa nått annat märke igen. Å jag gillade verligen Janomen som jag hade (har iofs kvar)... Inget slår pfaff enligt mig :heart:

ta med dig tyger och åk och provsy, det är mitt bästa råd. Det gjorde jag inte förra gången och det har jag bittert fått ångra...

Jag vill ha denna http://www.pfaff.com/se/6407_6418.html tror jag....
oj oj oj, jag är :D uberglad att jag lyckades fråga här, tror jagmåste gå och sy på pfaff innan jag pratar med tomten...
den maskinen ska jag testa big time och ni tycker den tar bra i typ många lager tjockt tyg?
jag vet det var nån som sydde genom liggunderlag med sin, var det exiteme?
undrar vad den personen har?
jag vill ha en trygg, tyst maskin som matar bra och klarar tjockt tyg och knöliga sömmar
:heart: this tråd
Jag har en Janome Easy Jeans, valde den just för att den har fått bra omdöme när det gäller att sy i tjocka tyger eller flera tyglager. En stark maskin helt enkelt. Efter att ha läst en del tester och pratat med en vän som har företag som syr båtkapell så blev det en sån. Min gamla maskin sög när det gällde tjocka tyger så för mig var det en viktig sak.
Nu syr jag inte så mkt barnkläder och annat som tjejerna här men till det jag använt maskinen har den varit super. Jag har sytt ett antal barnvagnsdynor mm. Har inget att klaga på. :)

Här finns lite läsvärt: http://www.centica.com/portals/12/PB0409031.pdf

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?