Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jediylva
Vi måste alldeles snart sluta med trikåsjalen, då guldklimpen börjar bli för tung för Sinon. Vilken vävd sjal är bra att börja med om man är knytnybörjare? Jag vill också att den ska vara hyfsat smidig och sval till sommaren.
Har fått tips om att Bebina, Easycare, Didymos och Amazonas kan vara bra. Håller ni med? Andra förslag?
Jag är lång och smal, gissar att jag behöver en sjal på över 5 m. Har provat en BB-slen som var 4,7 m (tror jag), den var för kort (och för tjock och stor).
Tar tacksamt emot tips!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Didy tyckte jag var bra som nybörjarsjal, eftersom den är lite smalare än de andra, mindre tyg att lära sig få fason på :lol: :lol: Sen finns det ju någon ny sjal från babydesign som ska vara smidig med, eco-wrap, heter den så tro? Annars är easy också en supersjal, men lite dyrare och lite bredare och inga snedskurna kanter :wink:
Av anna m
Tycker girasol är bra för den är så tunn och lättknuten.
Användarens profilbild
Av Isanna
Didymos gillar jag allra bäst!
Användarens profilbild
Av jediylva
Eco-wrapen verkar väldigt smidig, tycker jag. Men "räcker" bredden 50 cm till? Och varför är i sådana fall de flesta andra sjalar bredare?
Användarens profilbild
Av mossanvit
Den du testade hos mig var ju en Didymos så att du vet :)
Användarens profilbild
Av jediylva
mossanvit skrev:Den du testade hos mig var ju en Didymos så att du vet :)
Det minns jag :D
I en perfekt värld skulle jag vilja ha en grön sjal. Hoppediz Panama är ju jättefin, men jag gissar att den är tjockare och bredare, eller?
Användarens profilbild
Av mossanvit
jediylva skrev:
mossanvit skrev:Den du testade hos mig var ju en Didymos så att du vet :)
Det minns jag :D
I en perfekt värld skulle jag vilja ha en grön sjal. Hoppediz Panama är ju jättefin, men jag gissar att den är tjockare och bredare, eller?
Mm, en grön vill jag också ha! :) Funderar på att färga min grön ist för rosa, men det sa jag kanske? Får väl se om det händer... Är så rädd för att det inte ska bli bra. Thowida har en panama, hon tar säkert gärna med den på nån träff!
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
jediylva skrev:Eco-wrapen verkar väldigt smidig, tycker jag. Men "räcker" bredden 50 cm till? Och varför är i sådana fall de flesta andra sjalar bredare?
För att knyta fram är EcoWrapen super speciellt för omslutet x där smokingbältet är innerst. På ryggen funkar allt utom ryggsäck där jag hellre vill ha en lite bredare sjal.
Användarens profilbild
Av Ingrid
jediylva skrev:Eco-wrapen verkar väldigt smidig, tycker jag. Men "räcker" bredden 50 cm till? Och varför är i sådana fall de flesta andra sjalar bredare?
Om man har ett lite större barn och vill kunna täcka in hela barnet hel och hållen i sjalen, måste man ha en bredare sjal. Och för ryggsäck på ryggen kan det också vara lättare med en bredare sjal. Men i övrig går det bra med en smalare sjal. Det är väl som med trikåsjalarna, de var också alla 70 cm breda, innan någon kom på att man kunde göra en smalare och det också gick bra. Jag träffade förresten på en tjej på en knytkurs vars man var från Peru, så hon hade förstås en äkta peruansk bärsjal. Det var roligt att få se på riktigt! Och den var 50 cm bred. Och de bär ju sina barn jättemycket där, särskilt på ryggen. Så det blev jag lite förvånad över. Men det är nog en smaksak, som med mycket annat, när det gäller sjalar och det mesta. En del vill ha ordentligt med tyg att svepa in både sig och barnet i, och andra vill ha så lite tyg som möjligt, då de lätt känner sig varma och instängda i mycket tyg.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Easyn är den tunnaste och mjukaste. Det var min första sjal och de är fortfarande favoriterna. På andra plats kommer Hoppediz. Jag har bara haft den gamla sorten och de kunde vara lite ojämna i kvalitén. Jag har haft tur och i princip bara haft tunna mjuka exemplar. Nästan lika tunna som Easysarna. Jag gillar inte Didymos då den har tunna tjocka fållar som jag får ont av hur noga jag än knyter.
Användarens profilbild
Av zero.sara
jediylva skrev:
Lite olika gröna sjalar :)

didymos indio smaragd
Bild
didymos wellen lind
Bild
Bild
didymos simon
Bild
Didymos millefiori två olika färgställningar
Bild
Bild
Bilderna från didymos.de

ecowrap från babydesign
Bild bild från babydesign

Hoppediz lima
Bild
hoppediz panama
Bild
Bilder från hoppediz.de

easycare skog
Bild
Bild från sjalar.nu

BB-slen paprika
Bild
bild babynord.se

baby bali breeze Freya
Bild
Bild
bilder edenbaby.se

Girasol enf grön
Bild
vinröd/grön
Bild
bild omhulda.com

Calin Bleu gauzesjal oliv
Bild
bild mammabarn.se
Användarens profilbild
Av Scharlott
Vilken härlig bildkavalkad med gröna bärsjalar :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
och ändå hade jag ju glömt den här :shock:
ellevill Zara
Bild
Bild
Bild
bilder ellevill.com
Av puh
Åhhhhhhhhhhh...... :shock:

Så många fina gröna sjalar! Jag tänker gå vidare fort och inte titta på den här länken något mer. Den här länken var inte bra för min plånbok.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?