Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kalaspinglan
Lillplutt har ont i magen och vill förståss bli buren hela tiden. Jobbigt, eftersom storebror 16 månader också vill ha sin mamma ibland. Babybjörnen fungerar inte eftersom hon bara kan sitta upprätt i den. Tänkte därför att bärsjal vore perfekt att knyta i "ligglägge på sidan".

Vad har ni för erfarenhet? Någon speciell sjal? Kan man köpa sjal begagnat? Osv osv osv...
Användarens profilbild
Av Mamin
Tror att sjal skulle bli alldeles utmärkt, både för dig och lillplutt. En trikåsjal vore nog nåt att börja med, jättegosigt. Tror det finns några till salu under säljes.

Lycka till och hoppas det snart blir bättre med magontet.

Kram
Av anna m
Jag använde trikåsjal med goda resultat när mina barn hade kolik. Det var det enda som hjälpte och som man orkar i längden eftersom det på sin höjd blir lite varmt. Det är inte alls jobbigt att bära som det är med babybjörn.
Användarens profilbild
Av glis
Om du vill lägga barnet i "vagga" så finns de enda begripliga bilderna som jag har sett på hur det går till på Edenbabys hemsida. Men jag har inte provat själv. Jag och kisen gillar "grodposition" båda två.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Ja, trikåsjal är toppen till små kolikbebisar, hade till min lilla plutt. bar han ofta i vagga då, det älskade han. o de där små envisa pruttarna o raparna som gör ont i magen kommer lättare upp dessutom... :)

Edit: han gillade att ligga i vagga men upprätt i grodposition är det som är bäst mot magknip o pruttarna...
Senast redigerad av bellisbella den fre mar 14, 2008 08:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lydia
Välkommen!

Jag skulle ha:

*gett dubbel dos minifom
*gett sempers magdroppar (apoteket)
*köpt en trikåsjal (en av de som man kan ha länge, tex Bali Stretch, Mam Eco), och burit hela tiden förutom när barnet säger till att h*n vill ner (perfekt att mannen i huset kan sjala när han kommer hem, så har vi gjort mkt med Nova-Li).
*funderat över maten, är det helamning så kanske prova mjölkfritt (helt utan mjölk till mamma), och utesluta sånt man själv blir fisig av ;)
Socker kan de bli stissiga och kinkiga av, om mamman äter. Och choklad. mm :roll: :lol:

Prova både "vagga" och vanligt omslutet kryss eller vad det nu heter ;)
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tycker det har varit bäst att bära mage mot mage, alltså med barnet upprätt sittande groda på magen. Det brukar vara kanonbra för onda magar :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Min lilla tjej trivdes bäst med att sitta i grodposition när hon hade det jobbigt på kvällarna och totalvägrade att ligga i vagga (sjalposition). Men det är bara att prova sig fram vilket som är mest omtycket. barnet får ett helt annat stöd i sjalen än i babybjörnen och visar när de tycker det börjar bli jobbigt
Trikåsjal är mysigt att börja med och kanske också lite lättare att lära sig knyta :)
Begangnade sjalar är absolut något man köpa för att prova om sjalen uppskattas. Sen blir det lätt fler.... Det kan ju vara bra att ha två om den ena behöver tvättas och bebis vill bli buren NU. :wink:
Håller med Lydia om att mam eco och bali baby stretch är bra sjalar som räcker länge (= många kilo)
Välkommen hit och lycka till med sjalandet :hello:
Av anna m
tinaw skrev:Jag tycker det har varit bäst att bära mage mot mage, alltså med barnet upprätt sittande groda på magen. Det brukar vara kanonbra för onda magar :D
:iagree: det funkade bäst för oss med.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
anna m skrev:
tinaw skrev:Jag tycker det har varit bäst att bära mage mot mage, alltså med barnet upprätt sittande groda på magen. Det brukar vara kanonbra för onda magar :D
:iagree: det funkade bäst för oss med.
:iagree:
Har haft två kolikisar här hemma och det var bara upprätt som funkade! Lättare för gaserna att komma ut då :wink: Men en trikåsjal borde du absolut skaffa ändå - annars bär du snart sönder ryggen :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hur går det för dig Kalaspinglan? Har du hittat någon sjal och provat?
Av Kalaspinglan
Tjena mors!

Jag har nu fått låna en sjal av grannen, tyvärr ingen trikåsjal så jag har lite svårt att knyta den bra bara. "Koliken" verkar ge sig lite nu i alla fall. Men istället har hon kommit in i ett utrcklingssteg så hon skriker när hon är längre bort än 1 mm från mig.

Finns det någon bra sida med bilder på olika sätt att knyta? Eller någon i Bålsta som kan visa live? :D

God kväll!
Användarens profilbild
Av Mamin
Kalaspinglan skrev:Tjena mors!

Jag har nu fått låna en sjal av grannen, tyvärr ingen trikåsjal så jag har lite svårt att knyta den bra bara. "Koliken" verkar ge sig lite nu i alla fall. Men istället har hon kommit in i ett utrcklingssteg så hon skriker när hon är längre bort än 1 mm från mig.

Finns det någon bra sida med bilder på olika sätt att knyta? Eller någon i Bålsta som kan visa live? :D

God kväll!
Vad kul att du fått låna en sjal :) . Det finns knytinstruktioner på första sidan :wink:
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
börja med omslutet x det är lättast att få til bra och då kan du ha sjalen färdigknuten på dig och ta i och ur barnet hela dagen/natten utan att behöva knyta om.

knepet är att knyta tight ttyget ska inte sitta löst på dig innan du stoppar ner barnet. Knyter du för löst kommer du att få ont i axlarna och barnet hamnar för långt ner
Användarens profilbild
Av Lydia
Hur har det gått för er? :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?