Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag gör nu disktrasor på löpande band. Den orange till vänster är stickad i rätstickning i 100% lintowgarn (1950 meter (en jätterulle) för fem kronor på loppis). Den randiga till höger virkad med *en fastmaska, en luftmaska* upprepat med virknål 2,5 (ett riktigt klosterarbete, jag gör nog inte fler sådana) i cottolingarn också billigt från loppis. Båda är cirka 25x25 cm.

Den virkade trasan har jag ännu inte provat, men de stickade är mycket bra, suger upp bra och luktar aldrig illa! Dessutom är de uppskattade presenter (till rätt valda mottagare).
Bild
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Snygga! 8)

Det är alltså lingarn som blir mitt nya sökobjekt på loppisar...

(lite OT, vad sägern ni, blir lillebror som fyller 23 glad över en lindisktrasa (lime eller turkos) i födelsedagspresent? :roll: )
Användarens profilbild
Av Fryle
CrazyMagpie skrev: (lite OT, vad sägern ni, blir lillebror som fyller 23 glad över en lindisktrasa (lime eller turkos) i födelsedagspresent? :roll: )
Självklart!
Användarens profilbild
Av Summer
Jag har köpta virkade som jag tror det är små stolpar i, är ingen virkexpert :D Dom är superbra i alla fall. Gillar dom båttre än dom vävda. Dessutom eftersom dom är luftiga kan man hänga dom på en lite krok.

Dina är jättefina!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Fryle skrev:
CrazyMagpie skrev: (lite OT, vad sägern ni, blir lillebror som fyller 23 glad över en lindisktrasa (lime eller turkos) i födelsedagspresent? :roll: )
Självklart!
Va bra - shoppade några växbo-lin-trasor igår nämligen... 8)

...vet med mig att det där med att byta/tvätta disktrasor kanske inte är det han prioriterar så då känns det rätt lägligt med en sort som inte blir supersunkig på en gång. :roll:
Av belinda
Men hallååå va fina! såna där vill jag också göra!

Är lintowgarn samma som lingarn?
Användarens profilbild
Av Fryle
Thea skrev:
belinda skrev:Men hallååå va fina! såna där vill jag också göra!

Fina och så roligt!
Jag tar mig friheten:
Lintowgarn är lingarn med effekt i. Det är ojämt spunnet så att garnet liksom får ännu mer liv. Det går nog minst lika bra med vanligt lingarn.
Jag skulle nog tro att vanligt lingarn är lite bättre. Just ojämnheten gör att det är väl tunt på sina ställen, så det kan gå av under arbetets gång, i och för sig är det bara att skarva, men det är ju lättare att slippa. Å andra sidan blir det ett ganska snyggt och levande resultat.
Av tumbler
Vad fina! Nu vet jag vad jag ska med mitt loppislingarn! :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Oj vad fina! Sådana skulle man ju ha några stycken på diskbänken i stället för sura gamla wettex...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Bina
Åh :notes: ett nytt virkprojekt :lol:

Jättefina!
Av belinda
Fryle skrev:
Thea skrev:
belinda skrev:Men hallååå va fina! såna där vill jag också göra!

Fina och så roligt!
Jag tar mig friheten:
Lintowgarn är lingarn med effekt i. Det är ojämt spunnet så att garnet liksom får ännu mer liv. Det går nog minst lika bra med vanligt lingarn.
Jag skulle nog tro att vanligt lingarn är lite bättre. Just ojämnheten gör att det är väl tunt på sina ställen, så det kan gå av under arbetets gång, i och för sig är det bara att skarva, men det är ju lättare att slippa. Å andra sidan blir det ett ganska snyggt och levande resultat.
aha :D
Användarens profilbild
Av Sedum
Fina! :-D
Inte visste jag att det gick att virka egna disktrasor...
Hur är uppsugningsförmågan?

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?