Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ska sticka en virkad mössa åt barnen och undrar nu

1. Hur många maskor i förtsa ringen (4?)
2. Öknar ni maskantalet på varje eller varannan rad?
(jag tänkte mig att man ökar varven enligt 1fm i varje makja / en fm i varannan maska/ en fm i var tredje maska osv.)
3. i vilket läge slutar ni öka .. viss rad, viss längd ...
Senast redigerad av binaem den sön mar 09, 2008 09:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Key
*tass*

Tack för möss-mönstret :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Ska sticka en virkad mössa åt barnen och undrar nu

1. Hur många maskor i förtsa ringen (4?)
*Jag brukar börja med fyra maskor.

2. Öknar ni maskantalet på varje eller varannan rad?
(jag tänkte mig att man ökar varven enligt 1fm i varje makja / en fm i varannan maska/ en fm i var tredje maska osv.)
*Varje rad.

3. i vilket läge slutar ni öka .. viss rad, viss längd ...[/quote]
*När den verkar lagom, men mycket tidigare än man tror. :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Förutom att jag undrar hur man stickar en virkad mössa, så vill jag säga att jag virkar tvärtom, jag börjar med en luftmaskerad som passar lagom runt huvudet (tänk på att virkningen blir vidare än uppläggningsvarvet). Sedan virkar jag rakt så långt som huvudet är jämntjockt, därefter tar jag in maskor så att det minskar lite lagom, fördelen med virkning är att man lätt kan prova efterhand.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Gud vilka fina kreationer du gör!! Var tvungen att gå igenom månad för månad. Men en undring bara, vad har du för garn i dina mössor?? Är ju sugen på att testa.
Användarens profilbild
Av binaem
tack för mönstret - halva första mössan är klar.
Användarens profilbild
Av trollmamma
mönstret åkte in på mönster favoriterna ! tass ! tack tack

jag har inte haft ro att virka mössa än ...
Användarens profilbild
Av binaem
Nu är jag klar med tre stycken. MiaMarias mönster var för stort med det garnet jag hade (Paris) så jag fick börja minska redan efter ökningen på 8:e stolpen. Jätterligt och snabbt handarbete.

Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Birka27 skrev:Nu är jag klar med tre stycken. MiaMarias mönster var för stort med det garnet jag hade (Paris) så jag fick börja minska redan efter ökningen på 8:e stolpen. Jätterligt och snabbt handarbete.

Bild
Tre stycken så snabbt! :shock: Här har vi bara lyckats med två öronlappar till en mössa på den tiden...

Supersnygga!!

/MuuM
Användarens profilbild
Av Annika80
Muuminmamman skrev:
Birka27 skrev:Nu är jag klar med tre stycken. MiaMarias mönster var för stort med det garnet jag hade (Paris) så jag fick börja minska redan efter ökningen på 8:e stolpen. Jätterligt och snabbt handarbete.

Bild
Tre stycken så snabbt! :shock: Här har vi bara lyckats med två öronlappar till en mössa på den tiden...

Supersnygga!!

/MuuM
:iagree: underbara!
Jag började göra en i vuxenstorlek, men den blev lite knasig och garnet tog slut. Måste köpa garn och prova med nån i barnstorlek
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vilka härliga vårkarameller! :D

Nu måste jag få fråga - hur tjockt garn/vilken virknål virkar ni med och hur mycket garn går det på ett ungefär åt till en barnmössa?
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag tycker inte storleksbeskrivningen på länken ovan stämmer :roll:
jag började göra som det stog, men då blev den tillräckligt stor att passa mig. Slutade sen att öka på 8:e varvet och då passar den storebror med hattmått på ca 52cm.
För att den ska passa A med ca 48-50 får jag nog sluta öka efter typ 6:e varvet.
Jag äger bara en virknål än så länge, en 2,5:a och garnet var väl tja medeltjockt.
men nu tog det slut så jag måste köpa mer innan det blir nån färdig mössa
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?