Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ravenwaves
Har nu testat lite längre turer med Beco (4th), men får ont i höfterna av den.
Vet inte om det är jag som har svaga höfter eller om jag bär fel på något sätt, men ont gör det :oops:
Känns bara så trist att inte kunna använda den nya fina selen :(

För visst ska det väl normalt gå att bära ett barn på 11kg i den utan problem?
Finns det någon annan sele som avlastar mer jämnt över ryggen eller är det bara långsjal som gäller då?
Hade ju gärna haft ett snabbt och smidigt alternativ till Easycaren...
Användarens profilbild
Av diddeldi
gör det ont liksom inne i höfterna eller är det att den skaver på huden? har du provat att ha den lite högre upp mot midjan?
Användarens profilbild
Av ravenwaves
diddeldi skrev:gör det ont liksom inne i höfterna eller är det att den skaver på huden? har du provat att ha den lite högre upp mot midjan?
Det gör ont inne i höfterna. Då tycker jag mig ändå ha den ganska högt uppe, men ändå på höftbenet.
Har den övre delen av bältet vid naveln ungefär. Är det för lågt tro?
Användarens profilbild
Av diddeldi
ravenwaves skrev:
diddeldi skrev:gör det ont liksom inne i höfterna eller är det att den skaver på huden? har du provat att ha den lite högre upp mot midjan?
Det gör ont inne i höfterna. Då tycker jag mig ändå ha den ganska högt uppe, men ändå på höftbenet.
Har den övre delen av bältet vid naveln ungefär. Är det för lågt tro?
hmm, inne i höfterna :hmm: . har du haft problem med foglossning, kan det vara det som spökar? testa att ha den både högre upp och längre ner och se om något av det känns bättre. tanken med en sele är ju just att tyngden ska komma ner på höfterna så jag tror inte att det skulle bli så mycket bättre med något annat märke, fast har du möjlighet så skulle du ju kunna testa på sjalträff.
Användarens profilbild
Av ravenwaves
diddeldi skrev: hmm, inne i höfterna :hmm: . har du haft problem med foglossning, kan det vara det som spökar? testa att ha den både högre upp och längre ner och se om något av det känns bättre. tanken med en sele är ju just att tyngden ska komma ner på höfterna så jag tror inte att det skulle bli så mycket bättre med något annat märke, fast har du möjlighet så skulle du ju kunna testa på sjalträff.
Hmm, jag hade en hel del foglossning under graviditeten så det skulle ju kunna vara det. Det är lite samma känsla, nu när du säger det.
Men jag ska i alla fall prova lite mer när jag hämtar lillan från dagis och se om det blir bättre, tack för hjälpen! :)
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Jag har haft problem med foglossning under mina graviditeter och nu när jag bär kan jag känna av det lite. Men mest beror det faktiskt på var i månaden jag är. När jag närmar mig mens så får jag lättare ont i bäckenet. Hormonerna spökar fortfarande antar jag. Sen när det är över så funkar det jättebra igen. :)

Gör det ont hela tiden eller kan du ha något liknande?
Användarens profilbild
Av April
Jag har inte mina slear så högt upp. Jag har bältet längre ner, det tycker jag är skönare.... att det liksom vilar mot höftbenet (ca. 5 cm nedanför översta kulan :?). Ja, ja... mitt tips blir - testa längre ner 8)

Annars kan det ju som sagt var vara foglossning som spökar. Men får du inte rätt på det, kanske du kan komma på bärsjalsträff och se om någon kan hjälpa dig att spåra eventuellt "fel" :-D

Kram

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?