Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nicegirl
NU har jag äntligen skaffat trikåsjal redo för bebisen men undrar hur jag ska bära helt i början?

Kan man bära liten nyfödd i omslutet kryss (det är mest det jag har erfarenhet av med pojken i vävd långsjal) eller måste man använda "vagga" och sånt?

Vad är bäst? Jag vill vara förberedd.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Det går alldeles utmärkt att bära upprätt i omslutet kryss redan från start! :D

En lite bäbis kan sitta med benen innanför krysset, eller med benen utanför krysset men innanför smikingbältet.
Användarens profilbild
Av nicegirl
CrazyMagpie skrev:Det går alldeles utmärkt att bära upprätt i omslutet kryss redan från start! :D

En lite bäbis kan sitta med benen innanför krysset, eller med benen utanför krysset men innanför smikingbältet.
Strålande! Då behöver jag ju inte ens öva på nån ny knytning :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av annalys
nicegirl skrev:
CrazyMagpie skrev:Det går alldeles utmärkt att bära upprätt i omslutet kryss redan från start! :D

Strålande! Då behöver jag ju inte ens öva på nån ny knytning :lol: :wink:
Fast för mig har det känts som om trikåsjal är mycket svårare med ny bebis, eftersom jag kunde vävd långsjal med stor bebis. Efterhand har jag lärt mig, jag tror det mest är att den nya bebisen är så mjuk, det känns ovant!
Användarens profilbild
Av nicegirl
annalys skrev:Fast för mig har det känts som om trikåsjal är mycket svårare med ny bebis, eftersom jag kunde vävd långsjal med stor bebis. Efterhand har jag lärt mig, jag tror det mest är att den nya bebisen är så mjuk, det känns ovant!
Jo, jag har också oroat mig för det, jag kommer ihåg hur "böjbara" nyfödda bebisar är..
Användarens profilbild
Av diddeldi
fast jag tycker att x-omslut-2 är bättre med trikåsjal, det är svårt att få vanligt x-omslut tajt och bra med en elastisk sjal. det är bara med bali baby stretch av mina trikåsjalar som jag använder både x-omslut och x-omslut-2, på de andra använder jag bara x-omslut-2. och skillnaden är ju alltså att smokingbältet är utanför på 2an.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?