Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lovika
Hej!
Jag är nybörjare på det här med sjalar och har en fundering på hur man knyter ihop ändarna på sjalen. Är det en vanlig råbandsknop som är det vanligaste eller finns det någon specialknop som man skall använda för att det inte skall dra sig?
Hoppas någon kan svara på detta! Tack på förhand!
Av anna m
Lovika skrev:Hej!
Jag är nybörjare på det här med sjalar och har en fundering på hur man knyter ihop ändarna på sjalen. Är det en vanlig råbandsknop som är det vanligaste eller finns det någon specialknop som man skall använda för att det inte skall dra sig?
Hoppas någon kan svara på detta! Tack på förhand!
Ja en vanlig dubbelknut är ju bra, men om man har en lång sjal så behöver man inte alltid knyta alls. Jag brukade bara göra en enkelknut och sen peta in ändarna eftersom jag inte gillar svans. Men då måste man ha längd på sjalen så det blir ett extravarv.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Råbandknopen är nog som sagt den vanligaste sjalknuten. I Hoppediz häfte med knytinstruktioner beskrivs även en "löpknyt". När den inte är belastad går den att justera och när den är belastad sitter den fast. Jag som är seglare kallar den för dubbelt halvslag om egen part 8)

För mer info om detta samt länkar till hur man knyter resp knop kolla denna tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=69919
Användarens profilbild
Av glis
Och i de flesta u-tube filmer det länkas till knyter de kärringknut... Stör min scoutsjäl.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?