Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GIAG
Haloj där ute.
Första inlägget och ny på det här med sjalar.
Testade att sy en sjal av ett gammalt lakan för att se om tösen på 3½ vecka gillade det, men hon skrek rakt ut!
Testade två ggr sen gav jag upp för tillfället för det var verkligen gallskrik!
Testade grodposition och tänkte testa vagga ikväll när hon är utvilad och nyäten så kanske det går bättre men om det inte gör det, vad ska man då göra?
Vill ju verkligen använda sjal då jag har såna problem med rygg och axlar när jag bär henne annars och då väger hon bara 3,5kg! Hur ska det då gå när hon blir äldre om jag inte får henne att gilla sjal? :/
Hoppas någon har nå tips, råd eller bara allmäna spekulationer.

Kram på er alla barnbärare :D
Av Woodgroves
Kanske kan vara så att det fungerar bättre med en riktig sjal om det var ostadigt med lakanet och din dotter tyckte att det var läskigt.
Användarens profilbild
Av GIAG
Nja jag knöt så hon satt (i mitt tycke) stadigt.
Känns lite dumt att köpa en sjal om jag inte kommer få henne att gilla den :P
Men ja jag får försöka ett par ggr till och går det inte så går det väl inte :/
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det finns ju kanske nån sjalbarnare i närheten av där du bor som du kan få prova trikåsjal av, beroende på var du bor. Vi är ju rätt så utspridda här i Sverige :wink:
Titta under träffar eller sjalambassadör!
Användarens profilbild
Av Panakeia
det kommer ge med sig! du kommer hitta nått osm passar er, men får prova sig fram. Jag har en vänninna vars gosse inte accepterade omslutet i sjalen förens han var rätt stor för han ville inte sitta fast - hon körde mt tills dess..

du lär ju märka om det är problemet. När hon e så liten e trikåsjal rätt mysigt och smidigt och det blir inte riktigt lika stumt för barnet så det kan vara ett alternativ att testa om det verkar vara det som e problemet för de kan man hitta billigt å sälja sen för samma penning typ...

spåna gärna vidare och ta gärna bilder om det är nått specifikt du funderar över så hjälper vi dig vidare!

:wink:

alltid kul med nya sjalbarnare! välkommen till vårt glada gng!
Användarens profilbild
Av GIAG
Tack för era tips och välkomnande :)

Ska kika om det finns någon i närheten och testa vidare när hon är mätt och belåten.
Man har ju inte hjärta att se henne gråta så det gick vääldigt fort när hon började gråta tills hon låg i babykorgen igen.
Men jag får hoppa på hästen igen och hoppas att hästen är redo nästa gång :D
Användarens profilbild
Av GIAG
Kosmos skrev:Jag tyckte det tog ett tag att vänja min son vid sjal. Han blev tvungen att vara mätt och pigg de första gångerna.
Men vilken känsla första gången han var lite kinkig och jagsatte honom i sjalen och han somnade :vågen: Så ge inte upp, men tycker nog också du ska skaffa en riktig sjal.
Välkommen hit :D
Tack :D Ja jag får ta det hela med ro och prova mig fram :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
vissa barn accpeterar sjalen bäst utomhus i början. så det ka nvara ett tips för att få henne att vänja sig!
Användarens profilbild
Av GIAG
Panakeia skrev:vissa barn accpeterar sjalen bäst utomhus i början. så det ka nvara ett tips för att få henne att vänja sig!
Tåls att prövas om inte annat :)

Tack för era svar :D Det känns inte lika hopplöst nu :D
Användarens profilbild
Av frida
Till grodpositionen, hade du benen isär eller ihop? När A var så liten fick hon sitta med benen liksom under sig (som i magen :wink:) Ibland hade hon ett ben ut och ett under.
Lycka till och välkommen hit!!
Av belinda
Prova att gå en rask proenad utomus! Sitta i sjal inomhus är värdelöst tycker vissa barn. Min yngsta son gillade inte att bli buren förrän han blev ca fem månader nu är han snart sju. Nu somnar han tom inomhus på ryggen om jag stökar runt med nåt annat :vågen:
När han var liten satte jag honom så att han kunde amma samtidigt, då gick han med på att bli buren.
Användarens profilbild
Av GIAG
Måste bara uppdatera er :D
Testade att ha henne liggandes istället för i grodposition igårkväll efter hon hade ätit och hon somnade! :D
Nu är ju hon en liten sprattelhöna i sömnen så hon vaknade till ett par gånger när hon försökte flaxa med armarna men inte lyckades, men hon somnade om på en gång igen :)
Tänkte försöka idag igen när vi ska promenera till bvc :D

Ska testa att ha benen under henne också så kanske det går bättre :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
GIAG skrev:Måste bara uppdatera er :D
Testade att ha henne liggandes istället för i grodposition igårkväll efter hon hade ätit och hon somnade! :D
Nu är ju hon en liten sprattelhöna i sömnen så hon vaknade till ett par gånger när hon försökte flaxa med armarna men inte lyckades, men hon somnade om på en gång igen :)
Tänkte försöka idag igen när vi ska promenera till bvc :D

Ska testa att ha benen under henne också så kanske det går bättre :)
åhh så bra½!!
Användarens profilbild
Av GIAG
Ja jag blev riktigt glatt överaskad :)
Användarens profilbild
Av Vida
Barqa så att du vet så har de allra flesta sjalbarnare en sjal som de kan avvara i några dagar för lån (eller är det bara jag som har för många?)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?