- tis feb 12, 2008 21:17
Som väl dom flesta här vet vid det här laget så har vi ganska nära till en bra tygaffär (Jofotex i Söderköping) och eftersom "alla" mina sjalbarnskompisar syr så himla mycket roligt till sina barn och jag råkade ha en overlockmaskin ståendes i garderoben så måste jag ju också prova.
(maskinen är mammas, hon köpte en ny och "glömde" sin gamla här
)
Och eftersom detta är första gången någonsin med trikå och på overlock så tänkte jag göra nåt lätt.... och börjar med tvärrandigt...
Men så här blev det ialla fall

Men inte vet jag vad jag hittade för mönster för byxorna som ska vara stl 90 kanske passar om ett par tre år
och tröjan som ska vara stl 100 känns liiite mindre och mer lagom.
Och lilleman har numera oftast 86/92 så jag trodde att det skulle bli lagom att växa i, får prova imorgon när han vaknar och se hur mycket som behöver justeras.
Fast det borde jag kanske ha förstått lite tidigare men jag tycker att det är svårt att se sånt
(maskinen är mammas, hon köpte en ny och "glömde" sin gamla här

Och eftersom detta är första gången någonsin med trikå och på overlock så tänkte jag göra nåt lätt.... och börjar med tvärrandigt...

Men så här blev det ialla fall

Men inte vet jag vad jag hittade för mönster för byxorna som ska vara stl 90 kanske passar om ett par tre år

Och lilleman har numera oftast 86/92 så jag trodde att det skulle bli lagom att växa i, får prova imorgon när han vaknar och se hur mycket som behöver justeras.
Fast det borde jag kanske ha förstått lite tidigare men jag tycker att det är svårt att se sånt