Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av illelie
Hej igen.
Jo jag har just skaffat mig en ergo, som är jättefin o hel o ren o känns bra att bära i. Men min son som är 9 månader vill ju ta på allting o sträcker sig hit o dit i selen o ibland är jag nästan rädd att han ska ramla ut. Jag tycker att den är lite kort i ryggen, alltså på honom. Den räcker ju bara till armhålorna, skulle vilja att den sträckte sig ända upp i nacken. Nån som fattar hur jag menar? Ett bra tips kanske?
Användarens profilbild
Av emelie
Jag förstår vad du menar och tycker också Ergon känns lite låg i ryggen ibland. Ramlar ur gör de dock inte, min alldeles snart tvååring har krumbuktat sig åt alla håll som finns i ergon utan att falla.

Har du provat att bära i Beco? Den är högre i ryggen och jag upplever att barnet kommer närmare bäraren också än i ergo.
Jag har en Beco 4th gen. som inte görs längre och de nya selarna har som en liten sele på insidan som man sätter barnet i först men den har jag inte provat att bära i.

Annars en MeiTai som går upp en bit?
MT är dessutom gosigare än sele o inte jättemkt krångligare att knyta på sig.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Håller med emelie :wink:

Det var en av anledningarna till att jag sålde min ergo och köpte Beco istället 8)
Av malinka
Vet inte om du bär på magen eller ryggen, men jag har själv haft samma problem när jag började bära på ryggen.

Jag brukar hoppa lite samtidigt som jag drar åt axelbanden. Då kommer han ner ordentligt med rumpan och det blir tightare runt ryggen.
Användarens profilbild
Av illelie
Ja jo jag bär på ryggen. Idag tyckte jag han kom lite längre ner, men det är ju inte alls som med sjal. funderar på om jag kanske ska sy om den lite själv så den går lite längre upp i nacken. men vi får se vad som händer. så länge han inte verkligen ramlar ut är det kanske inte så farligt. Han är ju van vid att sitta i sjal på magen, detta med ryggen är lite nytt, kanske han vänjer sig o är mer stilla snart, eller tvärtom, hehe :)
Jo jag hade tänkt prova meitai också, men det får dröja ett tag, dessutom känns det inte riktigt som att man kan ersätta selen med den. en av anledningarna till att jag köpte ergon var att slippa hålla på å knyta o grejja, när man har bråttom. Men det kanske går lättare när vi har vant oss lite båda två, nu är den ju så ny. o så fin, så man vill bara bära hela tiden :)
tack alla.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?