Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jennyln
Hej!
Jag är ganska ny på att knyta. Är lyckligt lottad och har en rosa hoppediz på 5,4 m. Brukar knyta upp min tjej på 1,5 år när vi ska gå och hämta posten, när hon vill vara med och "laga mat" osv. Jättebra då vi var utomlands i sommras, trots värmen! Mina vanliga knytisar är: omslutet kryss på mage och nyligen höftkrysset.

Nu till min fråga: jag är gravid igen och känner att det är lite svårt att knyta henne mot mig (mage mot mage), har ni några bra tips på knytningar där en gravidmage inte är ivägen... är nu i vecka 22 ungefär.

Hoppas på hjälp och gärna några bilder,
hälsn. Jenny
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker det funkar bättre att knyta på ryggen när man är gravid. jag föredrar omslutet på ryggen, och så knyter jag knuten under magen. på den här bilden är jag gravid, även om det inte syns så tydligt:

Bild
Användarens profilbild
Av sanna73
Vi kör också omslutet på ryggen, men än så länge föredrar jag knuten över magen (är i v 24) :lol:
Höft kan också funka med mage mot mage är kört, för det är allt för obekvämt nu tycker jag.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ryggsäck med tibetanskt avslut borde väl funka, då får man knuten uppe vid bröstet istället för nere vid magen. Finns bildserie på http://www.sjalbarn.se/knyta.php
Användarens profilbild
Av jag71
Jag hade Skrutt på ryggen när jag väntat små snuttorna, det fungerade toppen och jag bar honom ända tills den dagen jag åkte in till förlossningen. Ryggsäck medtibetansktavslut (kolla knytinstuktioerna)
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag säger också testa ryggsäck med tibetanskt avslut. Det fungerar bra för mig. Iallafall kortare stunder. (Men pga av fogarna så ska jag nog inte bära längre stunder vilket som... ) Men det är klart... 5,4 m sjal blir nog lite för långt då... :roll: Du kanske kan tänka dig investera i en kortare sjal oxå... :wink:
Användarens profilbild
Av jennyln
Tack, jag har redan knytit upp henne enligt tibetansk ryggsäck och det funka, men som sagt lite långt och bökit fram då det blir mkt tyg över.

Mer tips?
Användarens profilbild
Av Foxan
mari_tres skrev:Ryggsäck med tibetanskt avslut borde väl funka, då får man knuten uppe vid bröstet istället för nere vid magen. Finns bildserie på http://www.sjalbarn.se/knyta.php
Instämmer! Kan bära i den hur länge som helst.
Har JÄTTEmage denna gång... ;)
Användarens profilbild
Av diddeldi
jennyln skrev:Tack, jag har redan knytit upp henne enligt tibetansk ryggsäck och det funka, men som sagt lite långt och bökit fram då det blir mkt tyg över.

Mer tips?
till ryggomslut går det åt lite mer av sjalen, plus att jag tycker den är mycket bekvämare :wink:
Användarens profilbild
Av korell
omslutet på ryggen alla gånger! Väldigt bekvämt och inte svårt alls när man kommer på snitsen :D
Användarens profilbild
Av whoopsie01
diddeldi skrev:Bild
Förlåt att jag bara hoppar in i tråden så här, men vad är det här för en snyggingsjal?? Superfin =)
Användarens profilbild
Av diddeldi
whoopsie01 skrev:
Förlåt att jag bara hoppar in i tråden så här, men vad är det här för en snyggingsjal?? Superfin =)
det är en bali baby stretch cybele :D
Användarens profilbild
Av whoopsie01
diddeldi skrev:
whoopsie01 skrev:
det är en bali baby stretch cybele :D
Åh, då vet jag. Tusen tack! Sjalönskelistan blir bara längre och längre :wink: Det var en fantastiskt fin bild över lag :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?