Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag har en lånad overlock (brother 929D) och är rätt ovan att använda den. Syr med 4 trådar och har svårt att få till trådspänningen... Ändrar och syr och har mig men den blir inte perfekt. Ytterkanterna blir för lösa, sömmen blir liksom bredare än själva tyget. Tror det är undertrådarnas fel. Det verkar dock inte hjälpa att spänna undertrådarna, det hänger ut på kanterna ändå. Syr i stretch, så egentligen tycker jag trådspänningen borde vara mindre... Nån overlockexpert här som kan ge råd?

När jag ändå är inne på detta med overlock kanske det finns någon som vet ungefär vad en overlockmaskin av modellen lite bättre kostar (utan att vara proffs)? Denna är ju lite enklare.
Användarens profilbild
Av Fryle
Tja, jag är ju inte någon expert på området, men när jag första gången sydde med min, blev kanten lös som du beskriver. Enligt anvisning från instruktionsboken bytte jag då till en smalare pressarfot och si, problemet var löst! Ett annat alternativ är väl att öka stygbredden så den passar pressarfoten, kan jag tänka.
Användarens profilbild
Av Anso
Går det att ändra skärbredden? Annars är det väl stygnbredden som ska justeras????
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Anso skrev:Går det att ändra skärbredden? Annars är det väl stygnbredden som ska justeras????
Hm, ingen aning men ska kolla det!
Fryle skrev:Enligt anvisning från instruktionsboken bytte jag då till en smalare pressarfot och si, problemet var löst! Ett annat alternativ är väl att öka stygbredden så den passar pressarfoten, kan jag tänka.
Okej... ska testa lite både och alltså. :wink:

Tack för tips!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ja, skärbredden skulle jag satsa på också.
Användarens profilbild
Av florin
Kan med stor säkerhet säga att det är skärbredden som ska ändras.

Ang pris på overlock så fungerar en enkl overlock läääänge. Däremot skulle jag satsa på ett annat märke. Tex Janome, Bernina eller pfaff.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag hade samma problem i början, men då tyget var stretchigare än jag trodde, var det differentialmatningen som jag behövde ändra (höja till över normal) för att det skulle bli bra. Förutom att jag satte skärbredden så brett som det gick.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tackar igen. Ska kolla och testa. Får vänta några dagar nu för jag har så ont i händerna... :cry: Ledinflammationer (ledgångsreumatism) - inte så kul när man vill jobba med händerna!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?