Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Köpte en Kamalu Marimekko. Den har väldigt långa knytband. Hur tusan knyter man en sådan här? Är ju van vid långsjal och inte ens med den kan jag knyta så många varianter. :oops:

HJÄLP!!!! PANIK!!! Ska ju till Egypten på tisdag och tror att Hoppen blir för varm, eller?
Användarens profilbild
Av emelie
http://www.sjalbarn.se/knyta.php

Här finns ryggknytinstruktioner. :D

Jag försöker få banden som du drar över ryggen/under rumpan på bebisen, så utbredda som möjligt, då tycker jag det avlastar bäst.
Av Wilma Ängelholm
Tack! Där borde jag ha kollat! Tycker ändå att jag har himla långa knytband! Vill ha _Trolla på magen, dessutom.
Av Emmiez
Wilma Ängelholm skrev:JAAA, precis vad jag letade efter!! TACK!!!
så bra :)
jag har tittat på den filmen så många gånger, den personen har även andra jättebra filmer också :) hon e bra på att visa och förklara :)
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har mycket längre remmar på min MT än vad hon i filmen har och jag brukar göra så att jag korsar dem över rumpan så utbredda som möjligt (mina band är 20 cm breda) och drar dem sedan under benen och bak och knyter på ryggen (när jag bär på magen).

Oftast bär jag ju på ryggen och då hamnar knuten fram. Jag tycker att det är mycket bättre avlastning att knyta med detta halva varv extra än att bara knyta bakom ryggen eller under rumpan på bebisen.
Av Wilma Ängelholm
Då kanske jag får använding av mina milslånga band!!! Jag satt nästan med saxen i högsta hugg. Jag får experimentera ikväll. Slutar nog med att jag säljer MT:n och återvänder till min älskade Hoppe. Och mina sökningar efter en blå Hoppe av något slag.

Tack för hjälpen och kram på er!! :hello:
Användarens profilbild
Av jag71
Wilma Ängelholm skrev:Då kanske jag får använding av mina milslånga band!!! Jag satt nästan med saxen i högsta hugg. Jag får experimentera ikväll. Slutar nog med att jag säljer MT:n och återvänder till min älskade Hoppe. Och mina sökningar efter en blå Hoppe av något slag.

Tack för hjälpen och kram på er!! :hello:
Det finns en blå hoppis under säljes. En 4,6a Kollade just vilken färg det var men jagminns inte alls! Dublin???
Av Wilma Ängelholm
Tack för tipset. Är lite mer mörkblå :-D Min skötväska är lila, svart och grå/vit och jag har för mitt inre sett en Luzern, Oslo eller kanske Montereal. Men tack snälla för tipset.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?