Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Tog fram min bärabarn-sjal häromdagen för jag fick lust att testa den igen. Men jag hade nog glömt hur man gjorde. Jag knöt en knut och sen drog jag en del i ena tygkanten, så som det står i instruktionerna (för att övre kanten senare ska vara spänd) och sen gjorde jag nästa knut. Jag gjorde råbandsknut och inte den där bärabarn-knuten. Men sedan så gled ju trots detta allt som jag dragit åt ur knuten.
Jag har tyckt att det funkat innan, men nu funkade det ju inte alls.

Kanske ingen som fattar vad jag menar. Men jag tycker att bärabarn-sjalen är totalt hopplös. Och man kan ju inte heller knyta för hårt, för den töjer sig ju inte som en diagonalvävd sjal. Utan man måste vara så grymt exakt.
Användarens profilbild
Av Alex
Det är nog en vanesak. jag tycker (efter trägna försök) att den är toppen. Men du måstre nog göra den där knuten, iom att det bara är den som tar all vikten, inte som en långsjal där vikten fördelas över flera ställen... om du viker tyget, eller vänder ett varv (hmm...) över axeln så blir det automatiskt tajtare på "rätt" ställen, om du tycker det är knepigt att justera den.
:D Hoppas det där var begripligt...
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker också Bära Barn är hopplös... Synd att det är de som säljs överallt så det är den folk trorman menar när man pratar om sjal. Jag ska ge min babybutik adressen till Looma tror jag...

Jag hade en diskussion med gubben i babyaffären ang. Bära Barn sist jag var inne. Han hade sett att jag bar i sjal, och olika sjalar varje gång... :oops: . Han sa att han brukade ge de som var inne och provade BB-sjalen men var tveksamma ett instruktionshäfte och säga till dem att gå hem och öva med ett lakan. Smart, tyckte jag!
Användarens profilbild
Av annikar
Fick heller aldrig min att fungera, så jag sålde den.
Men jag har förstått att många syr om den till ringsjal, då är den ju mycket lättare att reglera.
Användarens profilbild
Av Malin
Har du kollat in Hoppediz knytinstruktioner? För om man använder deras glidknut, som är justerbar, så är BäraBarn-sjalen underbar att använda och, tycker jag, enklare än en ringsjal.
Användarens profilbild
Av Helena
Malin skrev:Har du kollat in Hoppediz knytinstruktioner? För om man använder deras glidknut, som är justerbar, så är BäraBarn-sjalen underbar att använda och, tycker jag, enklare än en ringsjal.
Ja, jag har nog testat det någon gång. Brukar du göra den knuten med bärabarn-sjalen? Hur får du övre kanten spänd då, flippar du över kanten efteråt istället?
Användarens profilbild
Av Helena
Alven skrev:Jag tycker också Bära Barn är hopplös...
Jag kan ju inte förmå mig att sälja min bärabarn, fastän jag inte gillar den. För jag tycker att den är så mjuk och mysig som täcke till barn. Och så är den rätt välanvänd (kämpade länge och väl med den) och har en fläck på sig, så jag skulle nog inte kunna få så mycket för den ändå.
Användarens profilbild
Av Marina
Har kämpat klart med min bärabarn, köpt sjalringar och tänker sy om den, knuten blir ju groteskt stor, går inte att ha en jacka eller kofta över :( Tyget är ju lite grövre också...

Ser fram emot när jag "får" köpa min vävda långsjal :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?