Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Hej!
Innan jag ger upp vill jag rådfråga er som kan... Jag fick för mig att det skulle gå att slakta två toppar i trikå och sy om till en amningströja, men när jag försöker sy ihop tygstyckena med raksöm så ser allt normalt ut på framsidan, men på baksidan har undertråden byggt ett skatbo... Går det inte att sy i strechiga trikåtyger med en vanlig symaskin? Jag har ett påstrykbart mellanlägg hemma, kan jag använda det för att få mer stadga (så att det kanske går att sy fast tyget är strechigt?)? Att sick-sacka kanterna har inte heller fungerat nåt vidare... Kan jag bara sy på "kantband" istället?

Jag önskar det vore lättare att förverkliga sina idéer...
Användarens profilbild
Av Helen
Vad har du får nål?
Det kan bero på att du inte använder trikånål. De är lite rundade i toppen för att inte trasa sönder tyget och trassla tråd.

Annars kan en tvillingnål avsedd för trikå vara en lösning. Den ger två fina raksömmar på framsidan och zick zack på baksidan.
Du behöver ingen speciell söm för att sy utan ställer in på raksöm så bildas det automastiskt zick- zack på undersidan.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har en "vanlig" nål, så det kanske är det... I min sylåda har jag en tvillingnål som heter "strech twin", skulle den kunna fungera, tror du?
Användarens profilbild
Av Panakeia
att det blir kråkbon på baksidan har inte med nålen nämnvärt mycket att göra utan troligen trädningen av tråden, trä om både över och indertråd, kolla så trådspänningen är rätt och att undertrådsrullen är jämn och fin och inte för löst spolad. du ska dock inte sy med vanlig raksöm i trikå då det inte är nån stretch i den och där med lätt spricker. ta istället en smal sicksack eller en stretch söm (kolla i instruktionsboken, har du en hyfsad maskin står allt detta där.)
nål är bra att ha stretchnål, den tvillingnålen du har är bra, men tvillingsöm är inte hållbart att sy ihop tyger med, blir däremot snyggast fållar med.
lusläs instruktionsboken alltså, om det fortfarande gör så efter att du gjort ovan nämnda åtgärder.
lycka till och hör av dig om resultatet och om du får andra problem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?