Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maerion
Låt barnet stå eller sitta, lägg sjalen över axlarna på barnet, ta tag i axlarna med dina armar korsade och svinga upp! Det blir alltså samma rörelse som när du sveper om dig en "vanlig" sjal. :D

Så gör jag iaf, sorry om jag var övertydlig, men hellre det ;)
Användarens profilbild
Av lindamarie
:iagree:
Precis så gör jag också.
Alternativt svänga upp barnet först och sedan sjalen, men då krävs det ju att barnet ligger stilla.
:wink: (F gör det kniper sig liksom fast med fötterna.)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har alltid gjort så att jag ställt/satt barnet framför mig med ryggen mot mig. Lagt sjalen över ryggen på barnet och sen tagit tag i överarmarna och svingat barnet runt till min rygg.
Användarens profilbild
Av zero.sara
:iagree:
Så gör jag också med min lilla ålande tjej.
Sätter henne på golvet/soffan, lägger sjalen över hennes axlar, korsar mina armar, tar tag i hennes överarmar +sjalen och svingar upp henne på ryggen.
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev::iagree:
Så gör jag också med min lilla ålande tjej.
Sätter henne på golvet/soffan, lägger sjalen över hennes axlar, korsar mina armar, tar tag i hennes överarmar +sjalen och svingar upp henne på ryggen.
Så gör vi oxå!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Fast.... jag korsar inte mina armar nånting.
Barnet står med ryggen mot mig och när jag svingar runt så vänder jag barnet 360 grader för att hamna på min rygg.
Om ni korsar armarna så måste ni börja med barnet vänt mot er och bara vända det 180 grader upp på er rygg.

Eller?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Japp barnet är vänt mot mig när jag börjar
Användarens profilbild
Av mari_tres
zmurfan skrev:Fast.... jag korsar inte mina armar nånting.
Barnet står med ryggen mot mig och när jag svingar runt så vänder jag barnet 360 grader för att hamna på min rygg.
Om ni korsar armarna så måste ni börja med barnet vänt mot er och bara vända det 180 grader upp på er rygg.

Eller?
Så gör jag med. Kommer alldrig ihåg vilket "håll" jag ska korsa armarna... :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
zmurfan skrev:Jag har alltid gjort så att jag ställt/satt barnet framför mig med ryggen mot mig. Lagt sjalen över ryggen på barnet och sen tagit tag i överarmarna och svingat barnet runt till min rygg.
så gör jag med
Av eamane
I början bredde jag ut sjalen över ett bord eller vad som fanns tillgängligt och la Frida på sjalen och sen svingade upp båda på ryggen. Nu kan jag variera lite med att hon sitter innan eller på sjalen. Båda funkar lika bra...
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
sacha42 skrev:
zmurfan skrev:Jag har alltid gjort så att jag ställt/satt barnet framför mig med ryggen mot mig. Lagt sjalen över ryggen på barnet och sen tagit tag i överarmarna och svingat barnet runt till min rygg.
så gör jag med
Jag med!

Om det är väldigt mycket armviftande så kan man dra upp sjalen lite i nacken och sen dra ner och snurra överkanten på sjalen ett varv kring överarmarna på barnet så går det (hyfsat) lätt att knyta in dem i sjalen, samt att det är lättare att få med sjalen upp samtidigt utan att den glider iväg. Väl uppe på ryggen så är det bara att dra lite i nederkanten så att sjalen kanar ner lite om barnet vill ha armarna ute.
Användarens profilbild
Av marcy
Jag korsar inte mina armar när jag svingar. Jag lägger sjalen på barnets axlar tar tag i båda med barnets rygg mot mig och svingar bak. Har funkat finfint för mig.
Användarens profilbild
Av Gurli
Jag sätter fast sjalen i mina byxor. När barnen sedan lagts upp på ryggen och sedan slappnar av så drar jag upp sjalen. Visserligen så har Tage nästan alltid varit samarbetsvillig.

När jag försökt att göra som de andra här ovan så lyckas jag alltid trassla in oss i sjalen. Ena sidan av sjalen åker alltid med in under barnet.
Användarens profilbild
Av solängel
sacha42 skrev:
så gör jag med
:iagree: Och iaf jag kan tacka Anso och hennes fantastiska bildserie för det!

Numer, när Martina ska åka sjal, så backar hon in mot mig så fort jag frågar om hon vill åka sjalen :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?