- tor sep 29, 2005 23:19
I tisdags gick jag ner på stan (tar ca 1 timme) och jag hade Emilia i barnvagnen och Linda på ryggen i Girasolen. Jag hade gjort ett omslutet X, eller vad det nu heter. Är hopplöst dålig på namnen på de olika knytningarna
Tanken var att båda skulle få sova en stund och båda barnen somnade också men Lindas lilla huvud hängde en hel del. I vanliga fall är vi ofta båda när vi bär så pass långt och då kan den andre dra tyg så att man täcker huvudet så att det ligger mot ryggen. Hur gör man när man är själv? Man kan ju inte låta huvudet bara hänga, eller?
Jag pysslade, krånglade och grejade (såg säkert ganska roligt ut
) och till slut fick jag in hennes huvud under lite tyg så att det inte behövde hänga i alla fall. Sov gjorde hon gott, givetvis.

Tanken var att båda skulle få sova en stund och båda barnen somnade också men Lindas lilla huvud hängde en hel del. I vanliga fall är vi ofta båda när vi bär så pass långt och då kan den andre dra tyg så att man täcker huvudet så att det ligger mot ryggen. Hur gör man när man är själv? Man kan ju inte låta huvudet bara hänga, eller?
Jag pysslade, krånglade och grejade (såg säkert ganska roligt ut

Helena med Emilia 0307 & Linda 0411
1 lång Girasolsjal, 1 Nova ringsjal & 1 Patapum Toddler
1 lång Girasolsjal, 1 Nova ringsjal & 1 Patapum Toddler