Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Lotta och Leo skrev:Funderar på att sy regnbyxor av vaxduk. Ngn som vet hur man tätar sömmarna så de inte läcker vatten?

Lotta

Använd Liquiseam, ett lim avsett för ändamålet. Finns bla på Clas Ohlsson.

Jag sydde dessa i acrylatväv & de har funkat utmärkt! & tipset om liquiseam fick jag här ifrån detta underbara forum.

Bild
Användarens profilbild
Av Ester
ZaZi skrev:
Lotta och Leo skrev:Funderar på att sy regnbyxor av vaxduk. Ngn som vet hur man tätar sömmarna så de inte läcker vatten?

Lotta

Jag sydde dessa i acrylatväv & de har funkat utmärkt! & tipset om liquiseam fick jag här ifrån detta underbara forum.

Bild
MÄHHHH Zazi!!! MÅSTE du visa de där brallsen nu?!?!?!!!!!

de är ju helt fantastiska!!
:love:
jag köper två direkt!!!!!!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Elin skrev:
ZaZi skrev:

Lotta

Bild
MÄHHHH Zazi!!! MÅSTE du visa de där brallsen nu?!?!?!!!!!

de är ju helt fantastiska!!
:love:
jag köper två direkt!!!!!!
Jamen vännen, det är ju över ett år sedan jag sydde dom. :lol: & de har ju inte kvar den vaxduken på Åhlens. :(
Användarens profilbild
Av äpplebus
ZaZi skrev:

Lotta

Bild
Heter det verkligen liquiseam på clas ohlsson?? Hittar det inte där
Användarens profilbild
Av ZaZi
äpplebus skrev: Heter det verkligen liquiseam på clas ohlsson?? Hittar det inte där
Aj då. :? Det fanns för ett år sedan...
Användarens profilbild
Av Ester
limmar. lagar. tätar. spacklar. fyller fogar. bygger upp. evigt. elastiskt. helt fantastiskt.

alltså - det är nästan så att man MÅSTE ha en tub hemma tror jag!!!! :shock:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
äpplebus skrev:
Sök på Liquisole. Det finns på CO och funkar bra - det har jag använt. Skillnaden är att man får hjälpa till att stryka ut det med en pinne/spackel.

http://www.claesohlsson.se/Product/Prod ... d=22463856

Läser på förpackningen jag har här hemma:
Gummispackel med starka limegenskaper. Limmar, tätar, spacklar och impregnerar de flesta material. Transparent. Fäster sulor. Tätar sömmar. Bygger upp slitna ytor. Lagar revor och hål.
....
Tål temperaturer mellan -30 till +80 grader
Användarens profilbild
Av äpplebus
Delfinen_78 skrev:
äpplebus skrev:
Sök på Liquisole. Det finns på CO och funkar bra - det har jag använt. Skillnaden är att man får hjälpa till att stryka ut det med en pinne/spackel.

http://www.claesohlsson.se/Product/Prod ... d=22463856

Läser på förpackningen jag har här hemma:
Gummispackel med starka limegenskaper. Limmar, tätar, spacklar och impregnerar de flesta material. Transparent. Fäster sulor. Tätar sömmar. Bygger upp slitna ytor. Lagar revor och hål.

....
Tål temperaturer mellan -30 till +80 grader
:tumsup:

Såg du pmet om sampackning av knapparna från Zmurfan? :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
ZaZi skrev:

Lotta

Bild
tjusigt :D
Användarens profilbild
Av stampe
coola byxor! :P

Har du något mönster eller sybeskrivning på hur du har gjort? Sugen på att göra ett par ....
Användarens profilbild
Av ZaZi
stampe skrev:coola byxor! :P

Har du något mönster eller sybeskrivning på hur du har gjort? Sugen på att göra ett par ....
Det är bara 2 delar + hängslen (ja, och så lite infodring högst upp kom jag på nu)! Titta på ett par köpegalonisar & rita av. Inte så svårt faktiskt.
I sidorna sitter det tryckknappar & undertill resår (av ett par gamla hängslen). :)
Användarens profilbild
Av stampe
ZaZi skrev:
stampe skrev:coola byxor! :P

Det är bara 2 delar + hängslen (ja, och så lite infodring högst upp kom jag på nu)! Titta på ett par köpegalonisar & rita av. Inte så svårt faktiskt.
I sidorna sitter det tryckknappar & undertill resår (av ett par gamla hängslen). :)
syr du allting först och limmar sömmarna sen eller hur har du gjort? :?:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?