Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lisusfisus
Hej!
Idag försökte jag och May på oss en tibetan. Hon var tapper - det tog fyra (4) försök innan mamma, som är van vid magknytningar,. fått på alla ytterkläder etc. Nu till min fråga: sjalen täckte hela ryggen och gick ned under rumpan när vi började bära, men efter ett tag åkte den upp så den bara satt sunt nacken på henne, som ett rep. Vad var fel? Hur gör ni andra? /Mvh Lisa
Av Nathalie
Jag försöker ha en del tyg korvat under hans rumpa och sedan reser jag mig inte upp förrän knytningen är klar. Jag tror det är så jag gör och det brukar fungera för mig iallafall.
Användarens profilbild
Av Anso
Se till att hon sitter som en groda men ordentligt uppdragna knän annars är det lätt att tyget glider av rumpan och kanar upp på ryggen.
Kan fungera om man först sätter barnet liiiite för högt upp och sedan låter barnet glida ner lite för den egna ryggen.
Användarens profilbild
Av Key
Har också problem med det ibland, i synnerhet när Tobias inte riktigt sitter still. Och ibland när jaginte fått till knytningen riktigt. Men det är ännu svårare med min hemmasydda lakanssjal. Jag tror att den är för stum och inte riktigt blir en lika bra "påse" som en diagonalvävd (eller ens som min Antigua, för jag har ju ingen diagonalvävd ÄN ...).Vad har du för tyg i din sjal?
Användarens profilbild
Av April
Jag har precis lagt in bilder på hur Lin gör när hon knyter Tibetansk ryggsäck, under rubriken "knytningar" på första sidan... Titta gärna där!

Kram
Av lisusfisus
Kirre skrev:Men det är ännu svårare med min hemmasydda lakanssjal. Jag tror att den är för stum och inte riktigt blir en lika bra "påse" som en diagonalvävd Vad har du för tyg i din sjal?
OK, det var vad jag behövde höra. Nu ska det bli en stork och mitt lakan läggs åt sidan! /Kram
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag drar ner en bit av tyget under rumpan så att det går att haka fast med "korset". Det funkar jättebra för oss och tyget kan inte glida någonstans.
Användarens profilbild
Av Tiz
Vet ni?! Jag har en VildVille som inte ens sitter kvar i en omsluten ryggknytning i en Hoppis!! Idag fick jag till världens pangknytning och gick nöjd ut. Han satt högt upp och tajt mot mig. Efter ca 10 minuter har han krånglat ut armarna, viftat och hängt sig åt alla håll så krysset under rumpan hade glidit isär och smokingbältet halkat ner till svanken på honom. :shock: :shock: Hur skulle det bli i en "glattare" sjal?? Vilken tuuuur, jag kan inte ha en EasyCare ;)
Användarens profilbild
Av Nova
Tiz skrev: Hur skulle det bli i en "glattare" sjal?? Vilken tuuuur, jag kan inte ha en EasyCare ;)
:lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?