Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Nu när jag har sålt min wellen och köpt en leo istället upptäckte jag hur bra wellen var. Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara så stor skillnad.

Allra helst vill jag ha en indio rubin, men är den likadan att bära i som wellen? Avlastar den lika bra? Tjocklek? Elasticitet?
Användarens profilbild
Av Alven
Rackarns, det var illa! :D

Jag gillade min Leo mycket, men har inte haft den samtidigt som Didyn som nu är min favorit så jag kan ju inte uttala mig egentligen. Men det ÄR skillnad mellan sjalarna, och en smaksak vad man föredrar!

Sedan tycker jag personligen att det är stor skillnad på enstaka sjalar av samma märke också. De är individer ;). Hoppediz är ju ökända för det (även om de ska hålla jämnare kvalité nu) och det var först min tredje hoppe jag var nöjd med.

Min Girasol är supersträv och sammarbetar inte alls, men en jag kände på för någon vecka sedan var nog bland de mjukaste och gosigaste jag har kännt på i sjalväg...
Användarens profilbild
Av Lumlum
Jag upplevde tjockleken ungerfär likadan på båda. Jag tycker nog att wellen avlastar något bättre (men inte jättemycket bättre), och att indion var något mer elastisk. Får jag välja är wellen favoriten. Kanske inte så mycket hjälp, eller?!

:wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Det är ju svårt att jämföra! Indio är ju så olika sinsemellan. Det finns olika matrialblandningar av indio och att jämföra dem rakt av med wellen är svårt. Direkt ur asken har indion varit mjukare än wellen. Wellen har haft en strävare karaktär. De blir dock underbara ju mer man använder dem, min aqua går inte av för hackor och två av mina andra wellen börjar bli sådär härliga också. Jag har en bomullsindio, en indio med ull och bomull och en med bomull och hampa. En ullindio är otroligt vacker och så mjuk och gosig. Jag upplever att den är för mjuk och att det gör att avlastningen inte blir lika bra och att den drar sig lite när man knutit. Sen tycker jag att den blir lite noppig och att det är lätt att få öglor i den. Den med hampa är efter en del användning, lättknuten och bra avlastande , tror att jag skulle gillat den bra om den varit längre än vad jag valde. Bomullsindion är en bra sjal men ingen favorit så som mina wellen är. Tjocklek, det varierar lite från sjal till sjal men om du vill så kan du se lite hur tjocka mina sjalar är.

http://www.df.lth.se/~thanisa/aff/sjalar/sjalfakta.html ju högre siffra i kvadratcentimeter per gram desto tunnare sjal. Har några till sjalar som borde läggas till men inte gjort än.
Användarens profilbild
Av AnKa
Ni ger mig hopp :D

Jag har en wellen som ligger här i en kartong och väntar på ett sjalbarn att bära. Jag har provknutit den med treåringen men belv då oroad, jag tyckte den var sträv och lite hård fastän jag köpt den begagnad :(
Men jag ska ge den en ärlig chans :D

Drömmer också om en Indio Rubin! De är så vackra :love:
Alven skrev:Min Girasol är supersträv och sammarbetar inte alls
Jag som trodde att Girasol var typ den mjukaste sjalen som fanns :shock:
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Tack för svaren! Det verkar ju ganska lovande i alla fall, som att man borde tycka om indio om man tycker om wellen. Undrar hur mycket utseendet gör för hur man tycker att sjalen är att bära i.
Jag har en wellen som ligger här i en kartong och väntar på ett sjalbarn att bära. Jag har provknutit den med treåringen men belv då oroad, jag tyckte den var sträv och lite hård fastän jag köpt den begagnad Sad
Men jag ska ge den en ärlig chans Very Happy
Är den torktumlad då? Min var ganska hård när jag skickade den eftersom den inte var det.
Användarens profilbild
Av thanisa
Utseendet gör en del men min vackraste sjal är min ullindio och jag bär inte gärna i den, den känns inte rätt även om den är lättknuuten och mjuk så väljer jag andra. Utseendet spelar bara viss roll, andra egenskaper är viktigare för hur man gillar att bära i dem. Jag väljer väldigt sällan någon av min indiosar, jag föredrar wellen och det är sällsynt att någon annan än dem blir valda när vi åker bort och inte kan ta med alla sjalar.
Användarens profilbild
Av AnKa
Tivedstrollet skrev:
Jag har en wellen som ligger här i en kartong och väntar på ett sjalbarn att bära. Jag har provknutit den med treåringen men belv då oroad, jag tyckte den var sträv och lite hård fastän jag köpt den begagnad Sad
Men jag ska ge den en ärlig chans Very Happy
Är den torktumlad då? Min var ganska hård när jag skickade den eftersom den inte var det.
Nej, jag vet inte om den är tumlad. Den är ju sannorligt nytvättad när jag köpte den och bara det gör ju en sjal styvare. Jag ska prova sköljmedel och tumling innan jag börjar använda den.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har aldrig torktumlat en sjal. Försök hellre mangling, flätning av sjal, strykning eller sitt på den några dagar i soffan eller sitt och svep om den runt dig när du sitter vid datorn.
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Men om man manglar trycker man ju till fibrerna så att de blir glansigare. Blir den verkligen mjukare av det? Jag trodde att det var slitna sjalar som blir mjuka, och om man manglar dem så blir de ju inte lika slitna. :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?