Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej på er!
Jag är nygammal här kan man säga. Jag hittade hit när jag bar min yngsta som är född 2004, men det är ju ett bra tag sedan vi bar sist. Nu väntar jag emellertid min trea och det börjar klia i fingrarna efter ett nytt bärdon. Spelar ju ingen roll att man redan har flera...

Jag tänkte börja med min BabyBundler, men jag är sugen på en Mei Tai oxå. Det verkar väldigt praktiskt, men vad ska jag tänka på om jag vill kunna bära i den så fort som möjligt? Ska den ha några speciella mått?

Jag är oxå sugen på en till vävd sjal (jag har en Stork sen innan), men vet inte riktigt vad jag ska välja. Jag är supernöjd med Storken och skulle lätt kunna tänka mig en till, men kanske man ska prova något annat. Jag känner inte många som bär i sjal så jag har egentligen bara sett och klämt på dem jag har själv (BaBun, Storken, BäraBarn, ringsjal, vattensjal och en Patapum från 2005). Hur skiljer sig Storken mot en Hoppediz i tjocklek och kvalitet?

Sen tänker jag att jag kanske borde ha en lite tunnare sjal, men som smiter åt bra... Är en Gås isåfall något att satsa på?

Hoppas ni som är lite mer vana, eller kanske jag ska säga uppdaterade, kan skapa lite reda i sjaldjungeln :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag vet faktiskt inte riktigt om jaghar svaren på dina frågor men om du funderar på en tunn sommarsjal som avlastar bra måste jag bara få rekomendera mimmis krinklade. Inte nog med att den är snygg, tar liten plats, avlastar bra och är sval, den är billig också. :) Jag bar mina små snuttor i den dem sommaren då dem var nya. Bär fortfarande skrutt med den på ryggen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hejsan!

Vill bara säga att om du har ärende ner till Sundsvall någon gång kan du få klämma på lite sjalar :wink:
Gåsarna vet jag inget om förutom det jag har läst mig till, men jag har några andra sjalar! Det finns en del gåsar i Timrå, vet jag...
Användarens profilbild
Av whoopsie01
Jag vet faktiskt inte riktigt om jaghar svaren på dina frågor men om du funderar på en tunn sommarsjal som avlastar bra måste jag bara få rekomendera mimmis krinklade. Inte nog med att den är snygg, tar liten plats, avlastar bra och är sval, den är billig också. Smile Jag bar mina små snuttor i den dem sommaren då dem var nya. Bär fortfarande skrutt med den på ryggen.
Det låter bra. Är det tyget du menar, som man köper och syr själv? Det ser lite krinklat ut. Jag lyckas inte hitta nån sådan sjal på mimmis sida :oops:
Användarens profilbild
Av whoopsie01
Vill bara säga att om du har ärende ner till Sundsvall någon gång kan du få klämma på lite sjalar
Oh, hemskt gärna :D Det händer att jag åker ner, om än inte så ofta. Vore kalas, ju!
Användarens profilbild
Av Safireee
Mei Tai är himla praktiskt tycker jag! Särskilt om man ska söva barnet i den. Det går ju lätt att knyta loss den och lägga ner barnet utan att det vaknar.

Jag har en Mei Tai som jag sytt själv och den är i "vanliga" mått. För att min lilla bebis (då 1 månad) skulle kunna sitta där så band jag samman den nedre biten med några gummiband. Sedan allt eftersom hon växt har jag haft större och större gummiband. Det funkar jättebra. Så på det sättet slipper man ha en extra liten Mei Tai för småttingar.
Här är en bild på hur det såg ut när hon var en månad:
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?