- mån sep 26, 2005 13:30
Linnea vaknade halv fem imorse och låg och pratade och vred sig till klockan var 6. Då somnade hon om men då vaknade Oscar istället. Matade honom så han somnade om igen vid 7. Kunde inte somna om själv utan gick upp och satte mig att sy istället.
Det blev ett bärskydd. Flanell utåt och fleece på insidan. Resår runt om och 2 "hängslen" som man knäpper fast i bärskyddet.
Har provgått en kortis med den till brevlådan och Oscar var lika varm när vi kom in igen som när vi gick ut. Så uppenbarligen funkar den.

Och sen var det en beskrivning med.
Flanelltyget är 80*60cm
Fleecebiten som jag har fodrat med är 60*35cm
Axelband 1.20m vardera (Mät på dig själv från framsidan av ena axeln, kors över ryggen och till framsidan på andra höften)
Jag började med flanelltyget och fållade och sydde samtidigt en bred kanal att stoppa ett ganska brett resårband i. När kanalen var sydd så tog jag fleecetyget och sydde fast det innanför kanalen.
Sen drog jag igenom resårbandet och sydde fast det upptill.
Sydde knapphål på axelremmarna och sydde fast de i bärskyddet.
Och sist så sydde jag fast knapparna. Hittade ett par stora knappar i "arvelådan".
Så klart! Nu ska jag bara skaffa ett vindtätt/regntätt tyg och sy på den så går den använda i alla väder.
Det blev ett bärskydd. Flanell utåt och fleece på insidan. Resår runt om och 2 "hängslen" som man knäpper fast i bärskyddet.
Har provgått en kortis med den till brevlådan och Oscar var lika varm när vi kom in igen som när vi gick ut. Så uppenbarligen funkar den.

Och sen var det en beskrivning med.
Flanelltyget är 80*60cm
Fleecebiten som jag har fodrat med är 60*35cm
Axelband 1.20m vardera (Mät på dig själv från framsidan av ena axeln, kors över ryggen och till framsidan på andra höften)
Jag började med flanelltyget och fållade och sydde samtidigt en bred kanal att stoppa ett ganska brett resårband i. När kanalen var sydd så tog jag fleecetyget och sydde fast det innanför kanalen.
Sen drog jag igenom resårbandet och sydde fast det upptill.
Sydde knapphål på axelremmarna och sydde fast de i bärskyddet.
Och sist så sydde jag fast knapparna. Hittade ett par stora knappar i "arvelådan".
Så klart! Nu ska jag bara skaffa ett vindtätt/regntätt tyg och sy på den så går den använda i alla väder.
Mina älskade barn:
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010