Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Linnea vaknade halv fem imorse och låg och pratade och vred sig till klockan var 6. Då somnade hon om men då vaknade Oscar istället. Matade honom så han somnade om igen vid 7. Kunde inte somna om själv utan gick upp och satte mig att sy istället.
Det blev ett bärskydd. Flanell utåt och fleece på insidan. Resår runt om och 2 "hängslen" som man knäpper fast i bärskyddet.
Har provgått en kortis med den till brevlådan och Oscar var lika varm när vi kom in igen som när vi gick ut. Så uppenbarligen funkar den.

Bild
Bild
Och sen var det en beskrivning med.
Flanelltyget är 80*60cm
Fleecebiten som jag har fodrat med är 60*35cm
Axelband 1.20m vardera (Mät på dig själv från framsidan av ena axeln, kors över ryggen och till framsidan på andra höften)

Jag började med flanelltyget och fållade och sydde samtidigt en bred kanal att stoppa ett ganska brett resårband i. När kanalen var sydd så tog jag fleecetyget och sydde fast det innanför kanalen.
Sen drog jag igenom resårbandet och sydde fast det upptill.
Sydde knapphål på axelremmarna och sydde fast de i bärskyddet.
Och sist så sydde jag fast knapparna. Hittade ett par stora knappar i "arvelådan".

Så klart! Nu ska jag bara skaffa ett vindtätt/regntätt tyg och sy på den så går den använda i alla väder.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Vad fint! Jag ska också sy ett sånt!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Det var lättsytt så gör det.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Vad duktig du är! Jag har inte kommit till skott än så tack för tips! Jag funderar dock på att ist f knappar sy öglor man kan dra o knyta fast remmarna i. Tror du man kan sy en krage/luva eller blir det too much?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sara med 98+02+05 skrev:Vad duktig du är! Jag har inte kommit till skott än så tack för tips! Jag funderar dock på att ist f knappar sy öglor man kan dra o knyta fast remmarna i. Tror du man kan sy en krage/luva eller blir det too much?
öglor kan nog funka det med. Jag tänkte prova sy en till och testa med såna spännen liknande på ryggsäckar. Så kan det bli ställbart för olika bärare.

krage/luva skulle kanske kunna funka. jag vet inte riktigt hur men löser man fastsättningen så borde det inte vara några som helst problem.
Användarens profilbild
Av buebo
Himmel vad du är duktig! Ser ju jättefiffigt ut. Måste nog snart göra ett besök hos dig igen :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
buebo skrev:Himmel vad du är duktig! Ser ju jättefiffigt ut. Måste nog snart göra ett besök hos dig igen :D
12 oktober kl.13 är det träff här!
Före det har jag inte tid. Födelsedagar och släktträffar.
Användarens profilbild
Av Lingling
Kan du lägga ine en bild på när du har det på också? Snälla?
Användarens profilbild
Av Lingling
Aha, tack!
Skulle gärna se hur banden går bak osv också ?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Lingling skrev:Aha, tack!
Bara dragit i kors i bak och knäppt fram på baksidan av bärskyddet.
Kan fixa bild ikväll när jag kommer från stan.
Användarens profilbild
Av puppan
Zmurfan, tror du att det skulle fungera att använda vaxduk som yttertyg? Alltså inte den plastiga varianten, utan den som är lite mera "tyglik"? *Funderar*
Användarens profilbild
Av marcy
znurfan, helt OT men visste du att me dig är vi tre stycken sjalbarnare med barnfödda 030929. :-) Coolt va? Måste varit ett bar datum.
Användarens profilbild
Av Lingling
zmurfan skrev:
Lingling skrev:Aha, tack!
Bara dragit i kors i bak och knäppt fram på baksidan av bärskyddet.
Kan fixa bild ikväll när jag kommer från stan.
Tack!
Kapellväv kanske vore ngt? Eller om man får tag i bra anorakspoplin ... dröm!
Användarens profilbild
Av SoFaD
åh, tack för beskrivningen! har lurat på hur jag ska göra, men den här varianten verkar bra. ska nog iväg i helgen och fixa tyg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?