Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tabby
Mina två första muddbyxor i trikå är färdiga. Var hemma och förskyld så jag passade på att göra något kul
Jisses, vilken tid det tog att göra dem. Första gången på overlock :roll: .
Tog lite tid att komma på ett smidigt sätt att sy, fästa, ja att få koll på maskinen.
De med blå var färdiga på när 3 cm vid sista mudden. Jag försökte att dra som sjutton i mudden (skulle testa utan friarm, men det blir friarmen i fortsättningen) och mudden gled och kniven skar 2 cm snett in i mudden, så den var förstörd. Det var att sprätta 2 muddar, för muddbiten jag hade kvar var inte lika bred som de jag hade klippt ut i början :-(. var det att sy på nytt.

Har inte hunnit sy fast mitt namnmärke än men det kommer.

Ungarna vill inte modella :wink: .

Bild
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jättefina! Krya på dig!
Användarens profilbild
Av tulasi
Superfina!!!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Härliga brallor! :tumsup:
Användarens profilbild
Av stin
Åhhh vad snygga!
Användarens profilbild
Av mammahappy
wow snygga!
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Vad har du för overlock? Har i över ett halvår funderat på att skaffa en, men har en sån besluts ångest för vilken modell. Var på symässan i höstas i hopp om att bli klokare, men inte det minsta.
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag bestämde mig för en Brother 3034 D. Valde mellan den och en Janome. Pratade med 3 återförsäljare av dessa märken och 2 av dessa sa Brother coh den tredje sa att det kvittar, för båda är lika bra. Verkar även vara en av de ovelockar med minst problem. Är ganksa tyst för att vara en overlock tycker jag. Lätt att trä när man gjort det 1-2 ggr. Har friarm :-).

Tänkte först köpa från England men hade inte tjänat på det. När frakt kom på + att man måste ha kontakt som passar Sverige (Eng har 3 väggs kontakt) så var summan upp i ca 3400-3500 kr. Skulle något strula med maskinen hade jag fått bekosta frakt fram och tillbaka.
Så det blevköpt i SVerige för 3900 kr.
llantarna kom från familj och släkt (födelsedagspresent) som visste att jag villa ha en overlock :-) .
Användarens profilbild
Av Siena
supersnygga!
Användarens profilbild
Av Anso
Toppenläckert!
Skoj med overlock eller hur? :tumsup:
Användarens profilbild
Av Summer
Skönt att höra att det finns fler friarmare ;)

Snygga byxor!!!

(Jo jag skar också sönder sista mudden på mina första byxor, men att du orkade sprätta... jag klippte...)
Användarens profilbild
Av Tabby
Summer, jag ville ha kvar växtmån i dem :wink: .
Användarens profilbild
Av Summer
Tabby skrev:Summer, jag ville ha kvar växtmån i dem :wink: .
Fast 6mm hit eller dit ;) Ms byxor är ändå lååånga :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?