Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
Har försökt med bära-barn-sjalen till och från hela dagen, men han vill inte! :cry: Kanske 3½ månad är för liten för att sitta på höften?

Eftersom jag är helt ny sjalbärare måste jag säga att jag fortfarande älskar min BabyBjörn och tycker att den är en jättebra och fin 'vintersele'.

Till våren/sommaren skulle jag dock tycka att det skulle vara kul med en långsjal. Storchenwiege (den gula Vicky), Didymos (Iris) eller Hoppediz (Montreal). Tycker att Didymosen (Iris) verkar finast men har hört att den är för varm på sommaren. Någon som kan tippsa om en bra nybörjarsjal som ändå går att använda länge. Tycker det är svårt att se färgerna på bilderna. Har ni några egentagna bilder?

Vilken knytning är 'säkrast'?
Användarens profilbild
Av Anna
Av de tre du nämnde så tror jag nog hoppediz är den bästa sommarsjalen. Vänta lite tills Ingrid på babydesign får in om ett par veckor ochhör vad hon tycker eller ropa på någonannan här inen som har en. Jag har två storkisar som jag älskar, men jag tror nog den är varm på sommaren den med. Bära barnsjeln kan vara lite trixig och kräva mycket träning, men behåll den eller kanske gör om den till ringsjal. Jag tror du kommer ha glädje av den senare.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tyckte nog inte att det funkade att ha Mathilda på höften förrän runt 4-5 månader sådär. Men det är nog olika.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Ja, jag tror det är alldeles för tidigt att sitta på höften! Min son har varit ganska tidigt motoriskt utvecklad, men ändå gick det inte att ha honom på höften förrän han var bortåt ett halvår.
Annars är bärabarn-sjalen jättefin att bära barnet mage-mot-mage i, som man gör i baby-björn selen. Skillnaden är att din son har större frihet att röra sig och titta åt sidorna i sjalen, så det brukar gå bra att bära inåt även om han vill vara med och titta lite. De flesta sjalbärare upptäcker att man sällan behöver bära barnen utåtvända i bärsjal. Det fungerar lite annorlunda.
Andra tips är också att inte knyta alltför hårt de första gångerna, då han är ovan. Det blir inte så bra avlastning för dig, men det är ett bra sätt att vänja honom. Gå gärna runt på en gång också när du har satt ner honom i sjalen, och gunga gärna lite i knäna. Om han väl vänjer sig, kommer han säkert snart att gilla det.
Min son var ca 3 månader när jag började använda sjal. Han skrek de första gångerna, för jag knöt så hårt att jag knappt fick plats med honom, och så testade jag förstås precis före lunch också, och då var han ju hungrig och inte alls på humör för nyheter. Så ge det lite tid, och passa på att prova igen när din son är mätt, nöjd och kanske lite sömnig.

MVH
Ingrid
www.babydesign.se
Användarens profilbild
Av Helena
Ingrid skrev: De flesta sjalbärare upptäcker att man sällan behöver bära barnen utåtvända i bärsjal.
Hej Ingrid!
Jag tycker att det är bra att du på din hemsida har med en knytinstruktion till höft-x som alternativ till att bära framåtvänt. En liten fundering är ifall du kanske skulle byta ut bilden på kvinnan som bär i babybundlern framåtvänt på din hemsida. Jag tycker lite att trikåsjaletillverkarna går ut rätt massivt med det här bärsättet och jag undrar lite varför egentligen.
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
för alla svar. Jag ger inte upp! Sjal och Ergo är beställt... :oops:
Användarens profilbild
Av April
Hi,hi... man blir så SNABBT beroende!!! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Ester
vad beställde du för sjal? *nyfiken*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?