Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maimiti
Jag har ju kommit till klarhet med att både Wellen och Inka är för långa för ryggsäcksknytningar. Jag använder sällan omslutet-x utan vanlig ryggsäck. Med Wellen (4,7m) korsar jag banden fram och knyter på ryggen under grabbens rumpa, men Inkan (4,6m) går det ett varv till så jag får knuten fram. Det blir rätt mycket tyg kring midjan och känns ibland som om jag dragit på mig en korsett ;)

Skulle det räcka med en 3,7m Stork eller en 4,2m Didy? Didyn är ju kortare än Storken så jag räknar med att en storlek 4 bara är 4m efter tvätt.
Användarens profilbild
Av maimiti
En Didy storlek 5 är bara 4m efter tvätt menar jag ju... hängde nog upp mig på fyrorna ;)
Användarens profilbild
Av Mia
Alltså till tibetanen tycker jag ca 4.6 är perfekt! Och den knytningen tycker jag är bekvämare än vanlig ryggsäck och ser ju liknande ut och du slipper tyg runt magen!
Eller ville du ha hjälp med att motivera ett köp till? :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av maimiti
Mia skrev:Alltså till tibetanen tycker jag ca 4.6 är perfekt! Och den knytningen tycker jag är bekvämare än vanlig ryggsäck och ser ju liknande ut och du slipper tyg runt magen!
Eller ville du ha hjälp med att motivera ett köp till? :wink: :lol:
Eh! Nej då, inte alls... :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag vet ju inte hur stor du är, men för mig är en didy i storlek 5 perfekt till tibetan. 170 cm, knappt 60 kg.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Lilla jag använder en Didymos Jakob stl 4 till tibetanen. Den räcker precis...... Idag hade jag tunn fleecejacka på mig och jag hade ett kors över bröstet och knöt en ktnut med ändarna.

Min Didy stl 4 är 3,80 lång och jag är 152 lång.....och inte särskilt bred....

Min Hoppis 4,6 snubblar jag nästan på när jag knyter tibetan.
Användarens profilbild
Av Scilla
Min Ellaroo både räcker och blir över när jag knyter tibetanskt, det beror ju på vad man vill göra för avslutning på knytningen. Den är exakt fyra meter och jag har storlek 38/40.

Jag får hem en Easy 3,7 från Österrike vilken dag som helst, så då kan jag rapportera hur det går med den :-)
Användarens profilbild
Av Danca
Jeg har en INka 3,70 til Rygsæksknytning og den bruger jeg også til tibetansk og den er bare fin.
Jeger en str. 44 lige nu men har meget store bryster og jeg kan sagtens bruge min Inka.
En didy ville jeg nok også købe en str. 5. Med en str. 5 kan jeg lave rygsæk med kryds.... den variation kan jeg godt lide

Kris
Användarens profilbild
Av sus
Jag är 175 och väger ca 70 kg. Drar storlek 42/44 ungefär.
När jag knyter tibetan med min inka 4,6 så får jag mycket ändar över.
Sen har jag en kortare Stork som var 5,2 från början innan jag kapade av ca 1,8 meter till en ringsjal, alltså är den ca 3,4 meter nu. Dne räcker precis till en tibetan, jag knyter verkligen ihoop spetsarna, men det funkar.
Användarens profilbild
Av maimiti
Hmm, en stork 3,7 eller en didy 4,2 borde helt klart räcka allttså, men jag undrar just hur jag ska kunna motivera ett inköp av en kortare sjal när jag precis köpt en Didy storlek 6... :?
Användarens profilbild
Av Danca
Tja jeg købte min fordi det snart er vinter og vådt. Jeg kan binde en rygsæksknytning med en 3,70 sjal uden at den rører jorden og bliver smudsig og våd. Jeg bruger min når vi skal i skoven eller andre steder hvor jeg skal knytte udenfor.

Kris
Användarens profilbild
Av Miamamman
Jag vet inte riktigt hur ni gör, men alla verkar klara sig med kortare sjal än jag.... Jag tycker att Stork 4,1m passar lagom till ryggknyt och jag är 162 lång och stl 40. Nu gillar jag ju inte att knyta med ändarna, för jag tycker det tappar lite i stadighet då, men ändå. En 3,6 skulle bli alldeles för kort för mig. Om jag inte knyter under rumpan då, men det gillar jag inte, känns inte lika säkert.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker också att en stork 4,1 meter är perfekt, till allt faktiskt. Omslutet fram, dubbelkryss, ryggsäck, omslutet ryggkryss. Varför ha en massa sjalar? :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Min hemmagjorda batikblå 5 meters (som krympt till 4 och en halv) funkar perfekt till en ryggsäck med knut på magen eller tibetanavslut (jag tror äntligen jag fattat hur man gör en tibetan nu)

Min Girasol som kom idag kan jag knyta ryggsäck med knut under rumpan på Oscar. Det känns lite för kort för mig. Sjalen är 2.60 och jag är 1.70 och 85kg. Lite mullig för den mao. 4 meter skulle vart perfekt för mig!
Användarens profilbild
Av sus
maimiti skrev: jag undrar just hur jag ska kunna motivera ett inköp av en kortare sjal när jag precis köpt en Didy storlek 6... :?
- För att det är JÄTTEVARMT att knyta på ryggen med en för lång sjal
- Det blir JÄTTEVARMT med för mycket tyg.
- För att HAN får bära själv om han inte instämmer i ovanstående :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?