Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag köpte mig en jersey-tvillingnål när jag skulle sy trikåbyxor till Karin, men sen blev den aldrig använd, för jag tyckte att det var så få sömmar som skulle synas, så det var onödigt jobb att trä den.

Men sen slog det mig att man kanske skulle ha den till exempelvis bensömmarna också, för att sömmen ju skulle bli stretchig med den nålen....

Är det så det är tänkt?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har använt tvillingnålen för att sy vanliga sömmar i trikåtyg och jag tycker det fungerade bättre än att sy smal sicksack. Min maskin saknar alltså elastiska sömmar.
Användarens profilbild
Av teres
fållning, stickningar speciellt om du skall klippa rent fållen efter. Använder alltid tvillingnåll när jag kantar i trikå ex halshål. Man kan även använda den mycket till dekorativa effekter, sydde en tröja i trikå där jag sydde ett par sömmar mitt fram, ca 6-8cm från urringningen, med ganska hårt åtraden undertråd, vilket gjorde att det blev ett par tydliga veck. Jag syr aldrig ihop plagg med tvillingnålen, men det beror ju nog på att jag har overlock och special söm för trikåtyger på symaskinen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Fryle skrev:Jag har använt tvillingnålen för att sy vanliga sömmar i trikåtyg och jag tycker det fungerade bättre än att sy smal sicksack. Min maskin saknar alltså elastiska sömmar.
Då ska jag nog testa det vid nästa tillfälle. För när man fållar blir det ju definitivt snyggare, och om det dessutom funkar bättre vid andra sömmarna är det ju en win-win-situation.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?