Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofieli
Nyligen upptäckte jag alla målarbilder som finns på nätet, och skrev ut några åt dottern - som blev stormförtjust! Genast började hon fråga efter bilder på den ena figuren efter den andra, men allt finns ju inte... Tills jag snubblade över en enkel guide till hur man gör en målarbild att färglägga från nästan vilken bild som helst med hjälp av Photoshop.

1. Öppna bilden i Photoshop och ändra bildstorleken så den får plats på papperet. Duplicera lagret och arbeta med det i steg 2 och 3.

2. Gå till Filter -> Sketch -> Photocopy och justera. Det är bra om värdet för "Detail" är så lågt som möjligt, t ex 8 och "Darkness" mellan 5 och 10.

3. Gå till Layers–>New Adjustment Layer–>Levels och öka med pil 1 tills linjerna är tillräckligt mörka. Minska med pil 2 så att brus försvinner i de ljusa partierna i bilden. Skriv ut när du är nöjd!

Har själv gjort bilder både från foton, och även fotat av figurer både i böcker och från tv med bra resultat.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Bra tips!
Av Emmiez
det ska ja försöka testa imorgon :-)
Av Emmiez
uch va svårt det är när jag har svensk version av photoshop :roll:
Av Sofieli
Emmiez skrev:uch va svårt det är när jag har svensk version av photoshop :roll:
Åh, va synd. Har den engelska själv, så jag är inte till mycket hjälp.. Hoppas du kan klura ut det! Eller om nån annan kan hjälpa till.
Av Emmiez
Sofieli skrev:
Åh, va synd. Har den engelska själv, så jag är inte till mycket hjälp.. Hoppas du kan klura ut det! Eller om nån annan kan hjälpa till.
ja lyckades komma till sista steget..

men här fastnade jag lite vad jag skulle ta vägen :roll:
jag förstod inte riktigt vad det kan vara :(

Gå till Layers–>New Adjustment Layer–>Levels och öka med pil 1 tills linjerna är tillräckligt mörka. Minska med pil 2 så att brus försvinner i de ljusa partierna i bilden. Skriv ut när du är nöjd!
Av Sofieli
Emmiez skrev:
Sofieli skrev:

Gå till Layers–>New Adjustment Layer–>Levels och öka med pil 1 tills linjerna är tillräckligt mörka. Minska med pil 2 så att brus försvinner i de ljusa partierna i bilden. Skriv ut när du är nöjd!
Tyckte faktiskt att det var lite onödigt krångligt. Tyckte det gick nästan lika bra att bara gå in och justera "brightness/contrast". Tyckte det blev bra med 20 på brightness och kanske 10 på contrast. Man får prova lite... :wink: Hur ser det ut då?
Av Emmiez
Sofieli skrev:
Emmiez skrev:
Sofieli skrev:

Tyckte faktiskt att det var lite onödigt krångligt. Tyckte det gick nästan lika bra att bara gå in och justera "brightness/contrast". Tyckte det blev bra med 20 på brightness och kanske 10 på contrast. Man får prova lite... :wink: Hur ser det ut då?
aha, ja ska gå in o prova det :)

----
uppdatering :-)

Nu hittade jag vad steg tre innebar när du skrev om brightness och contrast :-)
Senast redigerad av Emmiez den tis nov 20, 2007 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
Av Emmiez
ja översätter till svenska om någon vill prova med svensk verson av photoshop :-)

1. Öppna bilden i Photoshop och ändra bildstorleken så den får plats på papperet. Duplicera lagret och arbeta med det i steg 2 och 3.

2. Gå till Filter -> Skiss -> Fotokopia och justera.
Det är bra om värdet för "Skärpa" är så lågt som möjligt, t ex 8 och "Mörkhet" mellan 5 och 10.

3. Gå till Lager -> Nytt justeringslager -> Intensitet/Kontrast.
Öka med pil 1 (intensiteten) tills linjerna är tillräckligt mörka. Minska med pil 2 (Kontrasten) så att brus försvinner i de ljusa partierna i bilden. Skriv ut när du är nöjd!
Av Sofieli
Emmiez skrev: Nu hittade jag vad steg tre innebar när du skrev om brightness och contrast :-)
Va bra! :D Och tack för översättningen!
Av Emmiez
ja varsegod och jag säger tack för iden :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?