Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har hittat en gammal vinterjacka som jag funderar på att klippa hål i ryggen på så att jag kan låta Björn åka rygg innanför min jacka.

Jag har letat efter trådar (som jag vet finns. Men är de kanske så gamla att de inte finns kvar efter forumflytten?) men inte hittat några beskrivningar på hur ni andra gjort.

Jag har provat och han får plats så som den är nu, så någon kil behöver jag nog inte sy in, men jag funderar på olika lösningar för att det inte ska blåsa in för mycket runt hans hals.

Tips och idéer, någon?
Användarens profilbild
Av shalita
tyvärr varken tips eller idéer. men jag vill också veta! funderade senast igår över om jag inte skulle sy om en jacka jag har så man kan ha tjejen på ryggen där inne. har en begagnad jacka lite rymlig som jag köpte när ja vart för gravid förut!!! (då den andras blixtlås sprack) men har dock inte provat om hon ryms där bak än, men gör hon inte det torde en "kil" vara bra idé.

min kompis MammaTillFelicia här på sb, har en jacka med panel där framme för att bära barn på magen förresten. alltså som man sätter i blixtlåset på båda sidorna. men det funkar ju inte på ryggen.
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har sytt om en jacka minns inte vart länken är nu men tror den var på tyska eller engelska.
I alla fall så klippte jag ett uppånervänt kantigt U bak på ryggen på jackan. sen sydde jag i en kil som var rundad som ett D på var sida. Upptill fäste jag en luva som fungerar både som huvudstöd och vindskydd.

Har ingen bild på den i datorn men förra vintern funkade den bra nu är hon större så jag vet ej om hon får plats längre?
Jackan är en L (man storlek) och jag drar S i vanliga fall.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Annika80 skrev:Jag har sytt om en jacka minns inte vart länken är nu men tror den var på tyska eller engelska.
Jamen, vid närmare eftertanke kanske jag har någon länk bland mina favoriter till hur man syr om en jacka till för ryggbärning.... *s* Tack för att du påminde mig, hoppas att jag minns rätt....
Jag mindes fel... i alla fall hittar jag ingen sån länk....
Senast redigerad av Kaffemoster den mån nov 12, 2007 18:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av shalita
Annika80 skrev:Jag har sytt om en jacka minns inte vart länken är nu men tror den var på tyska eller engelska.
I alla fall så klippte jag ett uppånervänt kantigt U bak på ryggen på jackan. sen sydde jag i en kil som var rundad som ett D på var sida. Upptill fäste jag en luva som fungerar både som huvudstöd och vindskydd.

Har ingen bild på den i datorn men förra vintern funkade den bra nu är hon större så jag vet ej om hon får plats längre?
Jackan är en L (man storlek) och jag drar S i vanliga fall.
leta leta bild!!! jag vill jättegärna se hur du gjort. men du klippte inte ända upp? eller?
Av Emmiez
ja va inne i en tråd där dom hade gjort om en vanlig jacka, var hittade jag den :roll:
ska leta lite till.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Här är min jacka iaf, det var jättelätt...sidan var på tyska...ska leta, jag borde ha den nånstans.

Bild
Användarens profilbild
Av Amiechan
Jag har sparat sidan på min dator, men den finns inte längre utlagd på nätet. Tyvärr!
Användarens profilbild
Av Fryle
Den tyska hemsidan ni pratar om är sannolikt Gabriela Ernis, portacara, som jag sytt min bärjacka efter. Sidan finns tyvärr inte längre, jag har provat att söka på olika kombinationer av hennes namn och "Tragejacke" utan att lyckas, någon annan kanske lyckas bättre?

Jag klippte precis som Annika 80 ett uppochnervänt U med helt raka hörn och sydde i halvD-formad fleece. Sedan gjorde jag en fleecekant upptill och i öppningen.
Av Emmiez
Jennelii skrev:Här är min jacka iaf, det var jättelätt...sidan var på tyska...ska leta, jag borde ha den nånstans.

Bild
Är denna avtagbar så man kan använda den utan barn också, eller e det bara när man bär som den funkar?

den va iallafall fin :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Man kan bara använda den när man bär, annars blir det kallt =)
Användarens profilbild
Av Amiechan
Fryle skrev:Den tyska hemsidan ni pratar om är sannolikt Gabriela Ernis, portacara, som jag sytt min bärjacka efter. Sidan finns tyvärr inte längre, jag har provat att söka på olika kombinationer av hennes namn och "Tragejacke" utan att lyckas, någon annan kanske lyckas bättre?

Jag klippte precis som Annika 80 ett uppochnervänt U med helt raka hörn och sydde i halvD-formad fleece. Sedan gjorde jag en fleecekant upptill och i öppningen.
preics det jag menade. Jag har alltså länken (och bilderna så jag vet att det är den) men länken fungerar inte längre.
Användarens profilbild
Av shalita
Amiechan skrev:Jag har sparat sidan på min dator, men den finns inte längre utlagd på nätet. Tyvärr!
kan du inte lägga ut den eller delar av den på sjalbarn ändå?
Användarens profilbild
Av shalita
snälla berätta steg för steg hörni - åt nybörjare som mig.
sy ett upp och nedvänt U ?? man har kvar kragen upptill, har jag fattat det rätt?
jag har en jacka jag ska sy om. den är så lång så jag kan klippa av en bra bit längst ner och använda lodrätt som panel där bak istället!! *glad* får se om den räcker eller om jag behöver mer tyg att skarva i kanterna med dock. tänkte ta huvan från jackan och använda till barnet istället.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?