Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Var in på http://www.tygisar.se och spanade runt och fastnade då självklart för stickmönstrena för tygblöjor. Då främst för Samuels ullbyxa som jag beundrat tidigare här inne på SB.

Jag har lekt med tanken på att sticka ullbyxor länge men inte kommit till skott. Jag har dessutom hamstrat garner länge så materialtillgången var inget problem. Största hindret har varit att jag tyckt att beskrivningarna var krångliga. Men nu tack vare Mamasamuelis eminenta beskrivning med massor av bra och tydliga bilder så har jag då äntligen stickat mitt livs första ullbyxa. *stolt*

Den blev faktiskt väldigt bra för att vara första försöket, det enda jag behöver göra nästa gång är att göra själva midjan högre, den blev lite i lägsta laget åt min minibuse. Sen ska jag köra rundsticka på nästa för att slippa sömmen fram, för fler lär det bli! :)

Tack Mamasamueli för en bra beskrivning på en jättesjysst byxa! :rock:

Bilder kan du se här:

http://handarbetsjunkie.blogspot.com
Användarens profilbild
Av hermana
Jättefina! :love:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Hur snygga som helst. Vilket garn har du använt till de randiga?
Användarens profilbild
Av kattta
*vågen*

guuuu så fina, båda två!
Användarens profilbild
Av MuuM
Jättefina! Har inget googlekonto, annars skulle jag kommenterat i bloggen. :-)

De är inte filtade, alltså, utan man väntar tills de filtar sig själva? Eller? Jag är nybörjare på det här med ullbyxor, jag stickade de enklaste från tygisar.se och de funkar över en Imse Organic formsydd i frotté. Blir största blöjbaken, men dock...

/MuuM
Användarens profilbild
Av Asereht
Fru Längtan skrev:Hur snygga som helst. Vilket garn har du använt till de randiga?
Det garnet är inhandlat av min mormor på en hantverksmarknad i Köpenhamn. Hemgjort och hemfärgat vad jag förstår.
Användarens profilbild
Av Asereht
Muuminmamman skrev:Jättefina! Har inget googlekonto, annars skulle jag kommenterat i bloggen. :-)

De är inte filtade, alltså, utan man väntar tills de filtar sig själva? Eller? Jag är nybörjare på det här med ullbyxor, jag stickade de enklaste från tygisar.se och de funkar över en Imse Organic formsydd i frotté. Blir största blöjbaken, men dock...

/MuuM
Jag är lite nybörjare själv men vad jag förstår så ska de kissas in för att börja filta sig sas. Kisset hjälper processen. Sen får man ju ullkura osv. Så nystickade byxor tar ett tag på sig att bli sådär bra som man vill ha dem då de inte är invanda om man säger så. Så man får vara beredd på lite läckage innan de har kissats in, man får ha lite extra inlägg (fleece rekommenderas närmast byxan har jag för mig att jag läste) så länge. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?