Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag skulle så gärna vilja lära mig göra mormorsrutor och få ihop en sån där trevlig filt. Det enda mönster jag har är tyvärr på norsk så jag förstår typ nada! :?

Är det någon vänlig själ som har ett bra och enkelt mönster att länka till eller som kan skriva ner en enkel beskrivning. Jag har en filt här hemma att titta på men....jag behöver vägledning och min svärmor virkexperten är för långt bort.

Jag kan grundvirka men är inte speciellt tränad, sticka däremot är jag hyfsat bra på så jag borde ju kunna lära mig tycker jag.

Så hjälp mig någon, snälla! :)
Av Emmiez
Jag vill också ha det mönstret, har letat efter det, hade det en gång när jag gick på högstadiet, men det har försvunnit nångång under alla dessa år.
Användarens profilbild
Av Asereht
Emmiez skrev:Jag vill också ha det mönstret, har letat efter det, hade det en gång när jag gick på högstadiet, men det har försvunnit nångång under alla dessa år.
Vi får hoppas att någon nappar då. :D

Förresten, november är en lysande månad att få barn i. ;)
Av Emmiez
Asereht skrev:
Emmiez skrev:Jag vill också ha det mönstret, har letat efter det, hade det en gång när jag gick på högstadiet, men det har försvunnit nångång under alla dessa år.

Jo det e det nog, något speciellt med november för din del? :-)
Användarens profilbild
Av Asereht
Emmiez skrev:
Asereht skrev:

Min minsting fyller två då. ;)
Användarens profilbild
Av Groover
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 24&lang=se

Det här har jag virkat efter. Enkelt att förstå. Färgerna byter man ju ut som man vill. Istället för att fästa rutorna som på beskrivningen kan man virka ihop med fasta maskor eller varför inte sy ihop dem.
Av Emmiez
Asereht skrev:
Emmiez skrev:
Asereht skrev:

Min minsting fyller två då. ;)
Aha då förstår jag :-)

Groover skrev:http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 24&lang=se

Det här har jag virkat efter. Enkelt att förstå. Färgerna byter man ju ut som man vill. Istället för att fästa rutorna som på beskrivningen kan man virka ihop med fasta maskor eller varför inte sy ihop dem.
Va bra att du hade en sida :-)
Användarens profilbild
Av Annika80
Som det står på den sista länken ungefär förklarade min mamma för mig (som är totalt Ovirkkunnig) för några veckor sedan att hon gjorde, och bara jag får tid så ska jag testa, måste ju få tag i en tillräckligt stor virknål med
Av Emmiez
Jag har ett problem, jag minns inte hur man virkar :roll:
Alla dessa luftmaskor, stolpar, dubbelstolpar o allt va det heter.. Måste ta reda på hur man gör, svårt när man inte virkat på många år juh..
Användarens profilbild
Av svas
Emmiez skrev:Jag har ett problem, jag minns inte hur man virkar :roll:
Alla dessa luftmaskor, stolpar, dubbelstolpar o allt va det heter.. Måste ta reda på hur man gör, svårt när man inte virkat på många år juh..
Kolla http://www.garnstudio.com/lang/se/skole ... tmaske.php Jag hade inte virkat sedan högstadiet och fick ihop en hel filt (med hjälp av mönster från någon föräldratidning) tack vare denna ypperliga beskrivning.
Av Emmiez
svas skrev:
Emmiez skrev:Jag har ett problem, jag minns inte hur man virkar :roll:
Kolla http://www.garnstudio.com/lang/se/skole ... tmaske.php Jag hade inte virkat sedan högstadiet och fick ihop en hel filt (med hjälp av mönster från någon föräldratidning) tack vare denna ypperliga beskrivning.
Åh :-) Det låter lovande, jag har nog inte heller virkat sen högstadiet eller nåt sånt :-)
Ska väl se om jag kan komma igång med mormorsrutorna då igen, har några rutor, men inte tillräckligt för ett täcke :-)
Av Emmiez
Nu blir ja så trött på allt, har precis skrivit ut för att jag skulle ge mig på att virka mormorsrutor, o så hittar ja inte garnet och virknålarna :cry:
Användarens profilbild
Av Asereht
Efter att ha provat mig fram hela kvällen, virkat, repat upp, virkat och repat upp så börjar jag äntligen bli haj på det här! Kul! :D

Fast jag var tvugnen att ha "virkskola" med lathund för jag är kass på förkortningar och termer. Får se om det blir någon filt. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?