Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mariemarie
Jag är i valet och kvalet mellan Storkfärgerna Inka och Leo rouge/marine (4,6 m) och undrar vilken ni rekommenderar? Har inte möjlighet att gå på sjalträff innan köpet så behöver era råd...Vilken är mjukast och gosigast från början? Mest lättknuten? Tunnast, minst varm? Annan viktig aspekt?

Var köper man dom billigast?
Får man oftast med instruktioner?

Tusen tack!!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Instruktioner medföljer alla sjalar om man köper de nya. Köper du begagnad så kan det hända man blir utan nån gång.

Billigast gissar jag att de blir om du köper de i nån nätbutik. Kolla i länklistan där: ---------->

Jag har haft en Inka som var väldigt mjuk och gosig och klar och fin i färgerna. Lättknuten och trevlig på alla sätt och vis.
Har klämt på en Leo Rouge fram och tillbaka med och den var lika mjuk och gosig och lättknuten och trevlig. Men jag gillade inte att den var helröd. Men den har ju iofs mönster i tyget så den skimrar ju lite grann.
De är i vilket fall väldigt fina båda två. Men fick jag välja en Leo-sjal så skulle jag köra på en beige och färga den ljusgrön. Det vore nog snyggt.
Av FiaLisa
Ta den du tycker är snyggast. Jag har haft en Inka och har en Leo Rouge. Inkan är supersnygg på alla bilder men jag trivdes inte i den. Jag tycker inte att skillnaden i bärkomfort är märkbar. Jag vet inte ens om det är någon skillnad.
Användarens profilbild
Av sacha42
jag älskar inkan :heart:
Användarens profilbild
Av mariemarie
FiaLisa skrev:Ta den du tycker är snyggast. Jag har haft en Inka och har en Leo Rouge. Inkan är supersnygg på alla bilder men jag trivdes inte i den. Jag tycker inte att skillnaden i bärkomfort är märkbar. Jag vet inte ens om det är någon skillnad.
Varföt trivdes du inte i Inkan?
Användarens profilbild
Av verre
jag har leo natur, och den är super...

jag har sett den röda och den är verkligen RÖD

har inte sett INKA..

jag glömmde säga.. jag köpte min leo begagnad för 400 men det var en väldanns tur.. helt oanvänd var den...
Av FiaLisa
mariemarie skrev:
FiaLisa skrev:Ta den du tycker är snyggast. Jag har haft en Inka och har en Leo Rouge. Inkan är supersnygg på alla bilder men jag trivdes inte i den. Jag tycker inte att skillnaden i bärkomfort är märkbar. Jag vet inte ens om det är någon skillnad.
Varföt trivdes du inte i Inkan?
De gula ränderna blev för mycket för mig. Jag måste poängtera att det var för just mig de blev för mycket. Det finns även andra sjalar jag tycker är jättevackra men jag skulle inte trivas i. Som sagt, välj den du tycker är vacker och tror att du kommer att trivas i.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har 2 st Leo, Rouge och Marin. Har haft en Inka (min första långsjal).

Inkan blev för randig för mig, tycker också att den var "stelare" i tyget (trots att jag faktiskt använt den mera än Leosarna).

Leosarna är helt underbara, trots att de är enfärgade så gör vävsättet att de inte upplevs som "tråkiga". De är också mjukare enligt min erfarenhet.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Tror det är en smaksak om man föredrar Leo eller randiga Storchenwiege. Själv tycker jag bäst om Leofärgerna, även om jag också tycker de randiga Storkarna är snygga. Har en Leo Rouge 4,6 m som jag trivts jättebra med och upplever det som Leo är mjukare och mer lätt knutna (men det är som sagt säkert en smaksak :wink:).
EmilsMamma skrev:Leosarna är helt underbara, trots att de är enfärgade så gör vävsättet att de inte upplevs som "tråkiga". De är också mjukare enligt min erfarenhet.
:iagree: Leo är vävda i s.k. diamantkypert vilket ger ett himla fint mönster 8)

Instruktioner ingår alltid då du köper ny bärsjal. Köper du begagnat varierar det nog.
Av LL
FiaLisa skrev:
De gula ränderna blev för mycket för mig. Jag måste poängtera att det var för just mig de blev för mycket. Det finns även andra sjalar jag tycker är jättevackra men jag skulle inte trivas i. Som sagt, välj den du tycker är vacker och tror att du kommer att trivas i.
Precis så tycker jag också och sålde vidare min Inka. Nu har jag Leo rouge som jag inte är så förtjust i eftersom den är lite för kort till mig. Men färgen är jättefin. Behagligt djupröd. Inte skrikig. Inte mesig. (Du skulle kunna få köpa den. 4,1 meter lång+ ändarna och i jättefint skick.)
Användarens profilbild
Av mariemarie
Tusen tack för era råd! Älskar både rött och sydamerikanska mönster så jag är hur velig som helst när det gäller färgerna.. hade tänkt låta tygkvalitén styra men nu verkar det inte vara så stor skillnad, eller..? Eller är det sant att Leo är mjukare, gosigare o mer lättknuten? Isåfall tar jag nog den...

Tänk om man kunde köpa en av varje *drömmande*

och jag som inte trodde jag skulle bli så sjalbiten... vagnen har helt glömts bort...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag gillade Inkan till ryggsäcksknytningar, men Leosarna tycker jag är mysigare och följsammare till omslutna knytningar.

Ska man gå på det så borde du köpa en lite längre Leo för omslutet, och en lite kortare Inka för ryggsäcksknyt :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker randig och leostork är ganska likvärdiga i bärkomfort, och knytmässigt också. Jag har haft en Ulli och en Leo natur, gillade båda lika mycket...
Av Sia
Jag köpte en Albert och en LeoRouge nästan samtidigt och jag bär mest i omslutet kryss på mage resp. rygg.
Och min favvo blev absolut den :heart: röda!! :heart:
Den har mycket bättre avlastning än Albert (som är randig) som jag aldrig riktigt fick till nå bra.
Albert är såld och Leo säljer jag ALDRIG!
Köpte en leo-natur först, men sålde den i samma vända som jag köpte Rouge och albert eftersom jag inte passade i den beiga färgen, rött och orange är mera jag.
Dessutom så kändes den nyare naturen blankare än den slitna och ingosade röda, den äldre var liksom luddigare och gosigare.
Användarens profilbild
Av mariemarie
Sia skrev:Jag köpte en Albert och en LeoRouge nästan samtidigt och jag bär mest i omslutet kryss på mage resp. rygg.
Och min favvo blev absolut den :heart: röda!! :heart:
Den har mycket bättre avlastning än Albert (som är randig) som jag aldrig riktigt fick till nå bra.
Albert är såld och Leo säljer jag ALDRIG!
Köpte en leo-natur först, men sålde den i samma vända som jag köpte Rouge och albert eftersom jag inte passade i den beiga färgen, rött och orange är mera jag.
Dessutom så kändes den nyare naturen blankare än den slitna och ingosade röda, den äldre var liksom luddigare och gosigare.
Jaaa! Det var precis vad jag ville höra idag! Har precis beställt en Leo Rouge (ett provex) från MammaBarn och studsar nu ivrigt i väntan på dess ankomst. Ska bli så mysigt att bära i sjal igen!! Är dock helt nybörjare på att knyta vävda sjalar så kanhända att jag får be någon snäll göteborgare om hjälp...
Tusen tack för alla era råd, de var guld värda!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?