Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mira
Någon som råkar veta hur tungt man kan bära i en ringsjal - maya wrap sling, antar att man bara bär på rygg och höft när de är lite större. En kompis ska pröva min sjal men undrar om den funkar att bära dottern i - 11 kg och 10 månader.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Man kan bära tugnt! (förutsatt att sjalen är hel och kraftig nog för det såklart!)

Kånkar utan problem omkring på K som väger närmare 14kg(?) i min storkis-ringsjal, så ett barn på 11kg ska inte vara några problem alls! :lol:
Användarens profilbild
Av Miamamman
Dom flesta brukar dra en gräns kring 15kg, t ex MAyaWrap. Sjalarna håller för betydligt mer, men det börjar bli opraktiskt att bära en som är tyngre än så på bara ena axeln. Sedan beror det ju lite på en själv också. För en stor stark pappa på 100+ är ju 15kg procentuellt mycket mindre än för mig som väger 65 (när jag inte är gravid). Kortare stunder går det ju också bättre med en tyngre. Det händer ju att man ser föräldrar bära sina telningar i nära skolålder i bara krokig arm, så då är det ju lättare med ringsjal än helt utan....
Av mira
Okej, hittade också något om 35 lb som jag fick till ca 15 kg. Hon som ska testa den har även en ergo för långbärning. Antar att hon funderar på en för hemmabruk/kortare stunder och sträckor och till ett ev syskon sedan. Fast själv tycker jag det är jobbigt att bära på ena axeln så det är bra att hon får testa innan hon köper egen ringsjal.
Av Marika
Jag bär utan problem min tjej 2 år 13kg i ringsjal. Jag tror i stor sett att man kan bära upp till 20 kg om man orkar!! Jag brukar säga så har så länge man lyfter upp sitt barn på höften så kan man lika gärna ha en sjal som stöd och gör att man få händerna fria.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?