Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har spanat in en del bomullstyger från USA och tänkte beställa lite därifrån. Saken är väl den att många tyger är kul men vad ska man göra med dom? Man kan ju inte bara köpa dom för att dom är fina? ;)

Det som är aktuellt just nu är gardiner till lillemans rum men också dekortyg för egen MT/sele.
Vad mer kan man hitta på? Har funderat på tavlor också men inga kuddar.
Beppehattsäsongen är väl slut nu.... :?
Kökshanddukar kanske eller en rund förvaringspåse...ja vad säger ni?
Kom med förslag på roliga grejjor att göra av lite lagom mycket bomullstyg.
Inga för stora saker eftersom jag är inne på att beställa fler roliga tyger än en stor bit.
Användarens profilbild
Av zandrama
Klart man kan köpa bara för att det är fint! 8)

Men annars kan man sy skjortor, byxor, shorts, hattar, hättor, kuddfodral, selar, mei taier, gardiner, kjolar...
Användarens profilbild
Av Selman_73
zandrama skrev:Klart man kan köpa bara för att det är fint! 8)

Men annars kan man sy skjortor, byxor, shorts, hattar, hättor, kuddfodral, selar, mei taier, gardiner, kjolar...
Inte är det väl säsong nu för shorts och hattar - inte lagom tills jag blir klar i alla fall. ;)
Sele/MT var jag ju redan inne på, gardin likaså. LilleMAN tror jag inte vill ha varken klänning (jag gillar inte Thomas Di Leva) eller hätta. Kuddar hade jag ju redan förkastat.
Hmmm...återstår skjorta då. Ingen dum idé - måste ragga mönster i så fall. Är det särskilt praktiskt att göra när man har en sådan liten kille som jag. Han fyller inte ut stl 74 än på långa vägar.
Användarens profilbild
Av zandrama
Sy klänningar och kjolar till dig då. ;)
Det kan man ha året runt med strumpbyxor under. Likaså shorts. ;)
Fast jag förstår att du kanske inte känner för det. Annars kan du kanske sy det för att användas nästa sommar.

Skjortor finns ju i många modeller och med body under blir det ingen magglipa heller, så då blir det inte så onödigt.
Användarens profilbild
Av Panakeia
toalettrullehållare?

Blöjförvaringspåse?

påsgömma?

man kan klä typ låder å sånnt å ha pyttlar i?

sånna handukar å sätta på spisen?

grytlappar?

lapptäcke?
Användarens profilbild
Av Selman_73
Blöjförvaringspåse var nytt! :notes:

Mjuka leksaker då? Vad skulle det kunna vara?

Använder varken kjol eller klänning - det är definitivt inte jag. :rodna:
Användarens profilbild
Av Fina
ooo man kan sy massa saker av bommulstyger. Om du tycker att det är för tunt, tex byxor kan du forda med mjuk trikå på insidan! Lika så med mössor, fodra dom!
Men nu vill jag veta var du har hittat dom! På nätet? I sånna fall får du gärna dela med dig! :this:
Av corona
Man kan klä om stolar, babysitters...
Användarens profilbild
Av Selman_73
Det är egentligen quilttyger jag spanat in, så jag vet tyvärr inte hur tjocka/stela de är?
Har kollat flera sajter men fastnat för Equilter i USA:
http://www.equilter.com
Användarens profilbild
Av Selman_73
Kan man få fresta lite med vad jag kikat på? Vad sägs om:

Bild

Bild

Säg denna är väl bekant? ;)
För dig om inte vill betala för en riktig Beco, kanske?

Bild
Användarens profilbild
Av Sandrines
Jag har sytt vändsydd klänning av amerikansk quiltbomull. Inget för en liten kille kanske, men det är bra tyger att sy av tycker jag. Har även använt dem till applikationer. Jag har sett att det finns en del blus/skjorta under tröja-plagg i affärerna nu och nåt sånt har jag själv tänkt sy. Alltså en krage och kanske en knapp i bomullstyg som tittar fram i halsringningen på en v-ringad tröja i mjukt tyg. Kanske kan vara nåt?

Själv håller jag på att gå igenom alla kassar med gamla kläder jag sparat (jag KAN inte kasta) för att se om det finns något kul att sy om till barnplagg. Sedan ska jag bara ha lite tid till övers också... :roll:
Användarens profilbild
Av Selman_73
Jag hade turen att få känna på lite amerikansk quiltbomull och den var förvånansvärt mjuk! :)
Jag trodde den skulle vara lite hård och vass... :tumup:
Användarens profilbild
Av Fina
Ååå vilka fina tyger!!
Vad du än gör kommer det att bli jättefint! :längtar efter bild: :D
Användarens profilbild
Av Selman_73
Josefina skrev:Ååå vilka fina tyger!!
Vad du än gör kommer det att bli jättefint! :längtar efter bild: :D
UJ DÅ...har ju inte ens beställt något än så du får nog vänta ett tag på bild. :?
Användarens profilbild
Av Fina
Blidde dubbel..
Senast redigerad av Fina den sön aug 19, 2007 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?