Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
:heart: :heart: :heart: :heart:
Den är precis så mjuk och härlig som jag hade hoppats på! Jag är överväldigad efter bara en knytning! :loving:
Men färgen... :( Den har ju liksom ingen färg. Den är naturfärgad och det tycker jag känns väääldigt tråkigt! Jag vill ju ha en stark färg, gärna rosa/röd/orange eller nåt!

Törs jag färga en alldeles ny sjal, som kostar över tusen spänn!?
Hur skulle ni ha gjort?
Är det förresten ett svårt materiel att färga (30% silke 70% bomull)? :?
Senast redigerad av Måsen den mån aug 06, 2007 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
Av Jenny
Åh vad roligt! Bilder?
Användarens profilbild
Av Monique29
Bild!
Användarens profilbild
Av Måsen
Ska försöka fota lite imorgon, men förvänta er inte så mycket. Det ser faktiskt mest ut som jag svept in oss i ett stort bandage!
Alltså, missförstå inte nu. Den är jättefin med vävt blommönster som är väldigt fint och diskret, men den saknar helt färg.
Ja, den är ju underbart fin om man gillar naturfärgat förstås. :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Lin skrev:
Måsen skrev:Ska försöka fota lite imorgon, men förvänta er inte så mycket. Det ser faktiskt mest ut som jag svept in oss i ett stort bandage!
Alltså, missförstå inte nu. Den är jättefin med vävt blommönster som är väldigt fint och diskret, men den saknar helt färg.
:lol: Ser fram mot bandagebilderna! :wink:
:iagree: :D
Användarens profilbild
Av Monique29
sagogrynet skrev:
Lin skrev:
Måsen skrev:Ska försöka fota lite imorgon, men förvänta er inte så mycket. Det ser faktiskt mest ut som jag svept in oss i ett stort bandage!
:lol: Ser fram mot bandagebilderna! :wink:
:iagree: :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av diddeldi
visst är den mjuk och fin :D . lite svårt är det att veta exakt hur färgningen blir, det beror på typ av färg. det har varit en tråd om det tidigare, borde gå att luska fram den :hmm: . generellt så tror jag inte att sidentrådarna tar åt sig lika mycket som bomullstrådarna, men det borde egentligen mest göra att nyansen blir ljusare än om det var bara bomull. hoppas nån med lite mer färgningskunskaper hittar tråden :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Åh va spännande!
Jag förstår vad du menar med färgen, jag känner lite likadant för min linne didy. Jag vet inget om färgning men har för mig att jag sett speciell färg för silke på panduro, fast jag kanske blandar ihop det med fär som man målar på tyg med...

Men bortsett från färgen, hur känns den? Tunn, sval, sliskig, glansig....?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å vad spännande!
Å klart vi vill se lite bandagebilder! :lol:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Vad gäller textilfärg, både Nitor & Herdins har något som kallas för "allfärg" och som färgar bla både bomull & siden (+ ull, lin, nylon, viskos). Skillnaden mot den vanliga tvättäkta textilfärgen för bomull är att allfägen fan färga av sig i tvätten, varför textilier färgade med den bör tvättas separat.

Allfärgen kan ofta vara lite svårare att hitta i roliga färger, tycker att många åf endast brukar ha dem i svart, brunt, mörkblått etc så man kan ibland få leta runt lite innan man hittar övriga färger.
Användarens profilbild
Av Måsen
sus skrev:Men bortsett från färgen, hur känns den? Tunn, sval, sliskig, glansig....?
Den är tunn och slinkig och alldeles underbar! :heart:
Tyvärr har jag ett sjalbarn som inte vill åka sjal, så jag har inte fått prova någon längre stund. Kan ju vara värmen förstås. :roll:
Delfinen_78 skrev:Skillnaden mot den vanliga tvättäkta textilfärgen för bomull är att allfägen fan färga av sig i tvätten, varför textilier färgade med den bör tvättas separat.
Kanske inte så nyttig att suga på då? :hmm:

Bandagebild kommer senare. Maken har i alla fall fotat oss, men för att lägga upp en bild måste jag gå in till den stationära datorn och det har jag ingen lust med just nu. :wink: Sitter under ett parasoll på altanen och njuter av livet! 8)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag vill också se mumien :lol:
Användarens profilbild
Av sanna73
Har du inte tröttnat på att sitta på altanen ännu 8)
Vill ju se en bild :eld:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
sanna73 skrev:Har du inte tröttnat på att sitta på altanen ännu 8)
Vill ju se en bild :eld:
Jag med!!!! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?