Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
nu är min dotter bara 8månade så jag har ju inte burit henne jättelänge, men iaf.. de senaste ca 2-3månaderna har jag burit henne väldigt mycket, för att hon vill inte sitta själv på golvet tex. innan dess bar jag henne mest ute, och om man skulle ner i tvättstugan e.dy så du blev det kanske 1tim/dag (om man inte var utomhus länge) men som idag har jag burit henne totalt kanske 4 timmar (då sov hon 1 av dem)
Användarens profilbild
Av Gullan
Desirée blev i stort sett buren vaken och sovande tid de första 3 månaderna. Därefter lärde hon sig att tolerera vagnen, men inte i vaket tillstånd. Hon är född i juli, hela vintern åkte hon sjal när vi hämtade/lämnade brorsan på dagis. Numera bär vi som mys, promenader när det inte är för mycket mygg, och sedan när vi är och handlar i stan t.ex. för då orkar inte morsan släpa på vagnen ;) Omkring 1 timme om dagen blir det säkert nu när hon är 1 år.
Användarens profilbild
Av Blixa
Bärandet minskade drastiskt när jag började jobba och Hektor började hos dagmamman. Sedan dess är det mest till och från dagmamman eller andra ställen. Han vill inte sitta en hel långpromenad längre. Det är ju roligare att springa runt själv.
Sedan jag blev gravid har jag tyvärr knappt burit någonting något jag verkar sakna mer än Hektor.
Användarens profilbild
Av jag71
Skrutt bars ju jämt. Allt från bara några timmar till tolv timmar om dagen. Mycket beroende på vad vi gjorde. Små snuttorna bärs mindre men dem trivs i vagn och jag orkar inte bära två hela tiden så...
Av dora
i början i stort sett jämt.

nu när leo är 2 år beror det på vad vi gör. han kan sitta en halvtimme kanske, om vi är på promenad, innan han vill ner. är han sjuk kan det bli nästan en hel dag som han vill vara nära däremot.
Av eamane
Jag bar väldigt mkt i början, så gott som hela dagarna men nu kan det variera beroende på vad vi gör. Ibland flera timmar och ibland inget alls, idag blev det ca 30 min... Vissa dagar bär sambon i ergon istället...
Användarens profilbild
Av Elin G
dora skrev:i början i stort sett jämt.

nu när leo är 2 år beror det på vad vi gör. han kan sitta en halvtimme kanske, om vi är på promenad, innan han vill ner. är han sjuk kan det bli nästan en hel dag som han vill vara nära däremot.
Samma här :D
Användarens profilbild
Av Siania
Olika från dag till dag. Ibland bara 5 min, andra dagar 4-5 h. Beror helt på vad vi gör och hur tjejen vill ha det. :D
Användarens profilbild
Av thanisa
Det är olika från olika dagar. Bär inte så mycket inne. Vi använder ingen vagn så det blir ju när man ska ut en hel del. Kan bli allt från en halvtimme om dagen till 9 timmar på en dag. Igår blev det mycket då vi var på vinga och gick omkring mycket där. Idag har det blivit en långpromenad med handling och sen har jag jobbat i mina föräldrars trädgård och tagit bort tre stora höga med kvistar. När jag lastade skottkärrorna hjälpte Finn till att lasta och gå omkring lite i gräset. Sen upp på ryggen i en ryggsäcksknytning när vi gick bort med skottkärran till avstjälpningsplatsen 250-300 meter bort. Det blev många upp och ner då det blev 10 turer. Men totaltiden blev inte så värst mycket ändå.
Användarens profilbild
Av Helma
Det varierar ju som sagt, men det blir alltid buret något om dagarna, både inne och ute. Idag har det blivit en del, både i sjal och Ergo.
Av anna m
Nuförtiden är det när tjejerna (tvillingar) ska sova och så bär jag Liv en stund på förmiddagen och en stund på eftermiddagen - nästan varje dag - för att hon ska vila sin överrörliga kropp eftersom hon överanstränger sig annars. Fast hon har börjat ligga och vila istället och det är ju bättre. Förr bar jag på någon av dem hela tiden.
Användarens profilbild
Av teres
En dag då jag bär lite så bär jag kanske lillan (4½mån) 3-4 timmar för då bär mannen henne, många dagar bär jag henne i stort sett från morgon till kväll. På eftermiddagen kan hon ibland sova i insatsen, men på förmiddagen så sover hon bara om jag bär henne, annars håller hon sig vaken och förpestar tillvaron för alla för att hon är så trött :P
Användarens profilbild
Av Foxan
Vi har det som de flesta. Jag hade burit på Terroristen nästan jämnt när han var liten. Nu väger han drygt 12 kg och jag orkar "bara" 30min-2 timmars promenader i sträck. Fast ibland blir det mååånga timmar om vi reser eller shoppar.

Sanningen är att numera bär jag nästan aldrig när vi är hemma, bara när han är sjuk eller trött. Eller extrabusig... :)
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag kommer inte ihåg riktigt hur mycket jag bar i början, kanske någon halvtimma per dag i snitt. Vissa dagar inte alls, vissa nästan hela dagarna, hans behov fick styra.

Nu blir det kanske en halvtimma per dag, när vi handlar mat, när jag hämtar posten eller så. Numera är det mer mitt behov än hans som styr, han är lite ensamvarg och trivs bra med att ligga på golvet och undersöka eller sitta i vagnen och bara iaktta när vi är ute någonstans.

Förstår inte alls nu varför jag var så rädd för att han skulle bli klängig om jag bar för mycket, men tyvärr lyssnar man för mycket på andra när man är nybliven oupplyst förstagångsförälder. (Gärna de som säger negativa saker också, konstigt nog...) Nu har jag ju hittat annan information, bland annat från er, och kommer att bära nästa barn mer redan från början, även om det är bara för att det är mysigt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?