Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara
på rätt sätt med min nya Storkis.
Kämpar och kämpar och M är väl rätt ¨så nöjd med att få sova i ett halvdant kmnutet Xomslut ( hon är genomsnuvig och vill inte sova liggande alls) men min nacke gillar inte alls det här just nu.
Jag skulle tro att jag knyter för löst?
Xomslut2 får jag inte till så att hon kan sova i det, jag har svårt att hitta ett sätt där hennes huvud går att stoppa in.
Suck, jag antar att jag lär mig med tiden

Tips mottages tacksamt!

Sara
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Mina tips:

-Man ska knyta lite hårdare än man tror behövs. Blir det för hårt kan man lätta på knuten och gunga lite i knävecken så att barnet kommer ner lite. Det är lättare än att dra åt om det blir för löst. Om barnet har rumpan precis vid din navel är idealet. Du skal kunna pussa barnet på huvudet.

- Ta det lugnt när du knyter och så till att du inte snurrar sjalen och att tyget är väl utbrett över ryggen och ligger jämnt fördelat över axlarna. Du skall alltså inte planera in en tripp till IKEA eller liknande innan du har fått ordning på det.

- Öva öva öva. En gång om dan så har du snart kläm på det.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag tycker faktist att X-omslut (med smokingbältet innanför) är lättare at få till med vävd sjal. Då har man barnet redan på plats och kan snabbt knyta lagom hårt. X-omslut2 (med smokingbältet ytterst) tycker jag fungerar bättre med elastisk sjal.
Användarens profilbild
Av Alven
Suskiv skrev:Jag tycker faktist att X-omslut (med smokingbältet innanför) är lättare at få till med vävd sjal. Då har man barnet redan på plats och kan snabbt knyta lagom hårt. X-omslut2 (med smokingbältet ytterst) tycker jag fungerar bättre med elastisk sjal.
Precis vad jag tänkte föreslå. Ett vanligt X-omslut är mycket lättare att få till bra med storkisen, med Mobyn bär jag annars alltid i X-omslut II.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?