Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lotten
Min bästa kompis har just fått barn och är jätteintresserad av att bära i sjal. :vågen: Hon har lånat min babybundler och det är tänkt att jag ska lära henne att knyta. Kruxet är bara att jag inte riktigt fick det att funka med långsjal när Ivar var pytte, han verkade aldrig riktigt trivas i sjalen, så vi bar mest i Ergon när han var stadig nog. Först när han var 8-9 månader började vi att bära riktigt mycket i långsjal.

Eftersom jag är lite osäker när det gäller pyttebärande så skulle jag så gärna vilja ha lite råd från er andra. Vilken knytning tycker ni att jag ska rekommendera? Min kompis vill gärna kunna amma i sjalen.

Jag vill så gärna att det ska fungera för henne att bära i sjal. Det är ju så otroligt mysigt och praktiskt! :heart:
Användarens profilbild
Av Anso
Med trikåsjal så är det ju vanligast med xomslut2/dubbelt omslutet X, smokingbältet ytterst.
Det som finns i Sjalbarns knytgalleri "mage mot mage".

Ska man amma så måste man lätta lite på knytningen så att barnet sitter lite längre ner.
Användarens profilbild
Av solanna
Jag skulle rekommendera x-omslut 2 och sedan att bära i vagga (bäst i början för många) eller i sittande grodposition. Dante bar jag i vagga den första månaden och sedan sittande. Kolla in knytningar på www.mobywrap.com så ser du vad jag menar.

Man kan amma i den knytningen också, men då får man knyta lite lösare så att bebisen kan halka ned lite inuti sjalen. Det beror ju lite på hur stora bröst man har också hur bra det går. Jag har inte ammat så ofta i sjal själv eftersom jag helst ligger ned och ammar, men när jag har gjort det har det varit i denna knytning.
Av Jun
Vi körde med omslutet kryss, men det varierar säkert vad man trivs bäst med. Vi trivdes med omslutet kryss eftersom man inte behöver knyta färdigt innan man tar upp bebisen utan knyter in bebisen direkt i sjalen. Det kändes också lite vanskligt att försöka få in hennes små ytte pytte ben i krysset så därför passade omslutet oss väldigt bra :)
Av Lotten
Tack för hjälpen! :D Nu har jag lite uppslag på vad jag kan visa för knytningar. Sedan kan hon prova sig fram till vad de trivs bäst med. Jag fick aldrig x-omslut 2 och vagga att funka när Ivar var pytte, men det kanske blir jättebra för kompisen och hennes lilla tjej. Omslutet kryss har vi använt när Ivar blev större och det har ju varit hur bra som helst. Den knytningen ska jag absolut lära ut, om inte annat för att hon ska ha till senare. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?