Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Siri
Jag var på Granit i Göteborg och shoppade idag och råkade se att de hade trikåsjalar i svart och vitt. De kostade bara 279 kr.

Är det någon som har erfarenhet av dem eller varit och känt på dem som kan ge mig ett kunnigt utlåtande?

Om de skulle vara ok så känns det ju som ett klipp...
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Några spridda kommentarer från tidigare trådar:
schmut skrev:(...)den är inte stadig utan en enkel sjal av 't-shirtttyg' som faktiskt är ganska sval. kanterna krullar sig, men den är billig, lätt och tål en del. en slitochslängsjal man har med sig som extra sjal eller som man trär kring halsen när det är lite blåsigt? jepp.(...)
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=56705&
Dafe skrev:(...)Bar honom så drygt en timme utan problem, paus på Burgerking och sen bar jag nån timme till. Visst sviktade det lite, men sååå gosigt! Inte fullt lika bra som en vävd förstås, men bättre för bärande mage-mot-mage än med ergo eller ringsjal i alla fall tycker jag. :D

Den är mjuk, tunn och jättegosig. *gillar*
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=50630&
Pernilla J skrev:Jag har förvisso ingen spädis, men jag var och klämde på granitsjalen ändå. Jag skulle säga att det är en sjal av t-shirttyg, mjuk och gosig och tunn... men kändes faktiskt som riktigt billig... sk*it. Tyvärr. På den vanliga granitsjalen har du dessutom ett tryck med knytintruktioner på själva sjalen och det var riktigt... fult. *dissar*
Elin G skrev:Den vanliga granitsjalen har dessutom den nackdelen att ändarna redan börjat smalna av i krysset där barnet ska sitta... Men till en riktigt liten kanske inte det gör nåt.
Pernilla J skrev:Och en neggig sak till: den känns väldigt kort :)
lotusx skrev:
Pernilla J skrev:Och en neggig sak till: den känns väldigt kort :)
Men det tycker jag är jättebra!
Det beror ju lite på hur man ser ut men på mig passar den jättebra.

Däremot är den väl inte den allra mest avlastande sjalen kanske men för mig och Thea passade den jättebra och jag bar ofta henne i den i vintras och då vägde hon över 8 kg. Dessutom krullar sjalen sig lite i kanterna, dels säkert pga själva tyget men också genom att den smalnar av så tidigt.

(Jag pratar om den svarta Granitsjalen)
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=55596&

Själv har jag bara känt lite på den men sammanfattningsvis så verkar det vara en tunn och sval trikåsjal som funkar bäst till små och lätta barn?
Av Siri
Tack Jenny för besväret, jag hade missat att det diskuterats innan!

Jag provade och knyta den idag och jag är ganska lång och men den räckte bra (den var storlek "stor", det kanske finns fler storlekar?).
De instruktionerna som är tryckta på kändes visserligen undermåliga men själva trycket sytes inte när man hade knutit upp den.
Användarens profilbild
Av schmut
det ska bara finnas i large eftersom deras andra sjal är mer bandana...men den vita har jag inte lyckats se i butik än. jag har letat, oh, vad jag har letat, men nej...

hur var den vita?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?