Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nelly06
Är det någon som har mönster eller mått till docksjalar???

Mei tai??
Ringsjal??
Kortsjal??

PM gärna!!!
Senast redigerad av Nelly06 den ons maj 23, 2007 08:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag gjorde min mei tai som efter knyttet o k:s mått typ, lite lite mindre kanske, men 10 cm kortare på höjden. Fast jag gjorde den efter hennes mått och sen har jag vikt upp 10 cm och sytt ett par sömmar till (hoppas du förstår hur jag menar). Den var ju ändå klar och då kan jag sprätta upp sömmen när hon blir lite större. Men A är ju ändå 4 mån. nu. Jag tar med den den 1 juni.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Sen har jag också gjort en ringsjal på 2 m. Den följer också med den 1:a
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har sytt en dock MT, kan ta lite mått senare om du vill, banden blev dock precis så att dottern på 7 år kan knyta, så vill man ha den till större barn skulle jag förlänga dom kanske 20cm
Av Nelly06
Annika80 skrev:Jag har sytt en dock MT, kan ta lite mått senare om du vill, banden blev dock precis så att dottern på 7 år kan knyta, så vill man ha den till större barn skulle jag förlänga dom kanske 20cm
Ja det vore jätte snällt om du kunde mäta den.
Användarens profilbild
Av Annika80
Ok dock MT:n mått utan sömsmån.

Sittdel (utan midjebältet) 21cm bred, 24cm hög
Midjeband 5*90cm
Axelband 6*85cm

Om barnet är lite äldre eller ja runt 5år och uppåt så hade jag förlängt axelbanden med kanske 20cm styck och midjebandet med en 10cm.
Det var meningen att axelband/midjeband skulle vara lika breda men tyget räckte inte
Av Nelly06
Nu Har tösen en MT och imorron ska jag göra en ringsjal med!!!!
Användarens profilbild
Av sofiutane
Precis nu såg jag att det var DOCK!! MT du var ute efter. Vad tokigt att man kan missa ett så viktigt ord. Såg bilden på FL. Såg heltjusig ut ju.
Användarens profilbild
Av Annika80
Nelly06 skrev:Nu Har tösen en MT och imorron ska jag göra en ringsjal med!!!!
Åh vad kul! vill gärna se bilder sen :D dotterns MT är i samma tyg som min första rosa/camo
Av Nelly06
sofiutane skrev:Precis nu såg jag att det var DOCK!! MT du var ute efter. Vad tokigt att man kan missa ett så viktigt ord. Såg bilden på FL. Såg heltjusig ut ju.
Ja men det var för att jag ändrade i rubriken och texten efter du skrivit!!! Jag vet att du gjort en Jätte fin MT som jag är grymt sugen på att se live!!!!
Av Nelly06
Annika80 skrev:
Nelly06 skrev:Nu Har tösen en MT och imorron ska jag göra en ringsjal med!!!!
Åh vad kul! vill gärna se bilder sen :D dotterns MT är i samma tyg som min första rosa/camo

Jag vet inte hur man lägger in bilder men den finns på FL om du vill kolla där!!
Användarens profilbild
Av Annika80
vad har du för adress dit? Om du går in i dit galleri och klickar på bilden så den blir stor. Högerklicka sen på bilden och välj egenskaper och kopiera bildens adress (markera adressen och klicka på "ctrl" + "C". Skriv ett inlägg klicka på "img" (ovanför boxen där du skriver) knappen klistra in adressen och klicka på "img" knappen igen, klart
Användarens profilbild
Av sofiutane
Nelly, jag tog mig friheten o fixa in din bild. Tycker den blev jättefin.

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?