Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jo så här är det... jag kommer ursprungligen från Polen och där är sjalbärande ett relativt nytt fenomen.
Just nu är jag med i startandet av en "sjalförening" med syfte att bl a sprida information om nyttan OCH nöjet med att bära sitt barn i sjal. :D

Nu undrar jag om ni som har varit med från starten (ja, inte bara :roll: ), den allra första början då sjalandet tog över Sverige, om ni har tips och erfarenheter hur man kan sprida information och vart? Vad ska man tänka på? Ska man börja med BVC och förskolor, eller organisera sjalverkstäder/träffar?
Hur såg det ut här i början då informationen spreds? Var Sjalbarn drivande i den frågan på något vis?

Oerhört tacksam för alla svar, funderingar och spån mm. :D
Användarens profilbild
Av Siania
Oh, vad spännande!

Har inte varit med från start (långt ifrån...) men BVC, mässor, föräldragrupper och MVC är ju bra ställen att sprida information. Man kan också ringa runt till olika tidningar, lokal-TV och liknande. De är ofta positiva till att göra kortare reportage. Internet är ett annat bra forum för informationsspridning.

Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av asa
Jag tänker BB. Vilket bättre ställe än att börja bära sitt barn på just BB. Om barnmorskor vet att det är bra och rekommenderar det biter det nog kanske.
Annars bara att du bär ditt barn gör många nyfikna, i lekparken eller vad som helst där många barn finns. Berätta för alla som frågar om hur otrooooligt bra det är :) .
Kanske det är svårt att få tag i sjalar i Polen, kan göra det svårare att genomföra en sjalrevolution. :)
Användarens profilbild
Av jag71
Jag sprang på Lin och fick höra hur bra det var med sjal (jag hoppade på henne och frågade en massa, kom bara ihåg adressen hit) Vet att medlemsantalet ökade här när sjalbarn hade haft ettårs jubileum och tidningar hade skrivit om det och så gick det på tv också. Mitt bvs har inte velat ta in sjalar på något sätt. Så mitt tips är tidningar! Sök publicitet och så en webbadress somär lätt att komma ihåg. Lycka till!!!!
Användarens profilbild
Av Olamanola
asa skrev:Kanske det är svårt att få tag i sjalar i Polen, kan göra det svårare att genomföra en sjalrevolution. :)
Hehe...jo det finns sjalar att köpa i Polen. Inga världskända, men förutom hoppediz som en tjej säljer finns det några inhemskproducerade sjalar, ring, trikå och väv.
Inte så snygga men ändock. :roll:
Användarens profilbild
Av Olamanola
Tack för alla svar! :D
Ska föra ordet vidare! :lol:

Gärna fler tillbakablickar på sjalrevolutionens begynnelse i Sverige! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?