Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av elaur
Jag funderar på att sy en själ till min svåger och svägerska som snart ska ha sitt första gemensamma barn, och har då lite frågor.
1. Kan man ha ett elastiskt tyg till en ringsjal?
2. Kan man bära nyfödingar i en ringsjal?
3. Kan man bära långa perioder i sträck i en ringsjal?
4. Hur stora barn kan man bära i en ..... ringsjal??

Snälla ge mig råd!
Användarens profilbild
Av tinaw
Elastiskt tyg - nja, sådär. Jag föredrar inte det. Poängen med ringsjalen är ju att den är justerbar ändå + att det elastiska tyget blir lite svårt att justera i ringarna. Fast vattensjalstyg är ju lite elastiskt, så det funkar ju. Kanske bara är jag som är negativ :lol: . Jag tror att mamababy-sling är elastiska, de är just till nyfödda, tror man köper dem i par för att använda som typ tricotti.

Visst kan man bära nyfödingar i en ringsjal, många vill dock inte ligga snällt i vagga som på bilderna utan hellre bäras upprätt.

Långa och långa perioder... det beror på vad barnet väger och vad man ska göra. Det blir ju en viss snedlast såklart, men det märks inte så mycket när man bär ett litet barn mitt fram. Kanske nån timme i taget, ungefär, med en nyföding. Med två ringsjalar kan man nog bära lika länge som i ett långsjalskryss eller så, ett par timmar säkert.

Man kan bära i ringsjal tills man inte orkar längre, runt 20 kg börjar det bli ordentligt tungt. Ringarna brukar vara testade nånstans mellan 100-500kg, om man skulle få för sig att prova att bära en babyelefant ... :wink:

Ringsjalen är bäst till ett riktigt litet barn eller ett större barn som kan sitta på höften. Överhuvudtaget är sjalar över en axel för kortare bärning, runt halvtimmen i taget eller kortare. För att bära flera timmar i sträck är belastning på båda axlarna att föredra. Det kan man som sagt få genom att använda två ringsjalar, eller en bärpåse/kortsjal och en ringsjal. Eller en långsjal eller sele såklart. Nånstans efter första månaderna och före 7-8 månader har jag för mig att alla kortsjalarna mest blev liggande med Mathilda, fast nu med Noah 2,5 månad används de nån stund varje dag. Kanske för att det blir mer upp och ner ur famnen när jag har två små?

Många är osams med sin ringsjal första gångerna de provar, men det går oftast snabbt över när man får trixa ett tag. Den är svårare än bärpåsen men lättare än kortsjalen att lära sig.
Av elaur
Kan det vara större ide att sy en elastisk sak med avsmalnande ändar kanske?
Användarens profilbild
Av tinaw
Du tänker som en MobyWrap ungefär eller? Elastisk långsjal. Ja, kanske till en nyföding.
Av elaur
Nu blev jag snurrig i sjalhuvet :wink: Jag tror jag ger mig på en elastisk och gillar de blivande föräldrarna den så får dom köpa fler själva. Tack för tipsen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?