Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej - jag är ganska ny här. Ni verkar så duktiga o pyssliga i denna tråden, jag har precis kikat på en del av era alster! Jag är inte så jättevan att sy, men tänkte bli :)

Jag har ärvt en massa kläder till T av min kusin. Bla många bodies. De är fina o ej mkt använda men lite trista. Mkt vitt, beige o ljusblått..... som jag inte skulle köpt själv (gillar grönt, orange, turkos mm.....)
Kom på att jag kan ju fixa till dem lite.

Detta är vad jag kommit på hittills:
- färga i roliga färger
- applikationer (hur gör man då - vliseline under eller? Hur syr man fast? med sick-sack på maskin?)
- klipp av till tröja o sy på mudd i rolig färg
- måla på något mönster med textilfärg (tips på färg? som inte är jättedyr)

Någon som har fler tips?
Någon som har erfarenhet av att färga barnkläder? Håller färgen?
Användarens profilbild
Av lingonben
Har du sett boken "Baby Cool"? Där finns det tips på hur man kan brodera och göra applikationer för att piffa till bodies och tröjor. Jag tycker den är bra som inspiration.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Efi skrev:Har du sett boken "Baby Cool"? Där finns det tips på hur man kan brodera och göra applikationer för att piffa till bodies och tröjor. Jag tycker den är bra som inspiration.
Tänkte tipsa om den boken jag med! :D

Brodera! Det är superenkelt och blir väldigt personligt och snyggt!
Användarens profilbild
Av Kaja
Köp såntdär specialpapper och skriv ut snygga bilder på. Bara att stryka på.

Applikationer är enkelt. Kan vara bra med stabiliseringspapper under, men det går annars också. Zick-zacka längs kanterna...

Pynta med pärlor, spetsar, knappar, bollfransar och sånt. Gå in i välsorterad pyssel/sybehörsaffär.

//Kaja
Användarens profilbild
Av florin
eller stryka på tryck. Jga har använt från claes ohlsson och de håller jätte bra kvalité, använder dem som är för mörka tyger....

så här har jag piffat upp en basbody från hm...

Bild
Användarens profilbild
Av mymlan
Tack! Vilka jättebra tips!!! Boken har jag sett i en tidning nyligen och tänkt titta närmare på.
Här ska inhandlas tryck o batikfärg - jättefina bilder på kläderna - precis vad jag var ute efter (utan att veta om det)!! Att skriva ut bilder o stryka på ska jag också prova - har en jättebra närbild på min ena katts ansikte.
Brodera låter inte så lätt tycker jag - har inte broderat sen syslöjden så jag vet inte riktigt hur man gör. Men kan ju be mamma om hjälp där....

Ni som färgat - färgar ni för hand eller i maskin. För om man färgar i maskin måste man inte ha stora mängder färg då eftersom det späds ut av vattnet?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?