Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Du kan bära på alla möjliga vis! Är du nybörjare är det kanske enklast att bära på magen fortfarande (det gör jag med min 9 kg ibland). Annars kan det vara skönt att ha dem på ryggen när de börjar bli så pass stora. Ryggsäcks-knytning är enklast, men inte riktigt lika bekvämt för längre stunder (passar perfekt till och från tvättstuga, under matlagning osv) annars omslutet kryss på ryggen.
Knytanvisningar finns på sjalbarns förstasida! Lycka till och öva på :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Min ettåring vill inte sitta still särskilt länge nuförtiden, så det får bli enkla snabba bäranden i ringsjal för det mesta. Bärselen Ergo fungerar också okej ibland. Långsjal är jätteskönt när man är trött eller sjuk, men han har oftast inte tålamod att sitta så fast nuförtiden.
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag har en 1åring och en 2,5åring. 1åringen får fortfarande ofta åka på magen, 2,5åringen bara på ryggen. Båda trivs utmärkt i både sjal och ergo, ringsjalen är bäst på 2,5åringen korta sträckor (för han sitter relativt still och tycker det är mysigt, 1åringen vill bara se så mycket av världen som möjligt).
Användarens profilbild
Av Tuve
Veronica skrev:Jag har en 1åring och en 2,5åring. 1åringen får fortfarande ofta åka på magen, 2,5åringen bara på ryggen. Båda trivs utmärkt i både sjal och ergo, ringsjalen är bäst på 2,5åringen korta sträckor (för han sitter relativt still och tycker det är mysigt, 1åringen vill bara se så mycket av världen som möjligt).
Jag har funderat på att komplettera med en ringsjal, men min ettåring är precis som din, Veronica, (min kollega säger att det är så med vädurar). Ska jag tolka det du skrev som att ringsjal inte funkar så bra då? Det handlar till exempel om att lyckas tömma diskmaskinen eller laga mat med en som vill kunna se vad som sker på diskbänksnivå, och därför vill bli buren (och sträcka händerna efter allt!)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tror att jag hade satsat på magen. Försök att få till omslutet kryss eller den knytningen man använder till trikåsjal. Dottern började jag bära först vid 1 års ålder och henna bar vi mest på magen fram tills tre års åldern. Kände mig säkrare med det.

Med sonen bär jag nog mest på rygg nuförtiden. Han bär jag helst i ryggsäck och för min del ska det inte vara något korsat framtill. Omslutet gillar inte jag då han kommer såpasss långt ner på ryggen och jag som är kort får ont i svanken. Dottern däremot som är fem om jag ska bära henne på ryggen så blir det en omsluten tibetan. Varför jag inte kör med ryggsäck till henne är för att hon är för lång för att sjalen ska räck över hennes rygg och bak. Fast om jag ska vara ärlig så blir det mest magen i ett kryss om hon ska åka. Varför? Hon vill ha myset när hon blir buren och omslutet känns så instängt med ett stort barn tycker jag.
Av Ulle-bulle
Tack för alla bra tips!

Har precis varit på en semesterresa och har nu burit en del i sjalen igen(efter långt uppehåll, förstår inte varför). Min dryga 1-åring trivs fortfarande utmärkt i omslutet kryss på magen. Har prövat med ryggen men det är svårt! Han är ju inte still tillräckligt länge. Hoppas jag kan använda min sjal länge än, det är ju så himla lätt att bära! Många tipsar om ringsjal till lite större barn. Varför är detta bättre?
:?:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Ulle-bulle skrev:Tack för alla bra tips!

Har precis varit på en semesterresa och har nu burit en del i sjalen igen(efter långt uppehåll, förstår inte varför). Min dryga 1-åring trivs fortfarande utmärkt i omslutet kryss på magen. Har prövat med ryggen men det är svårt! Han är ju inte still tillräckligt länge. Hoppas jag kan använda min sjal länge än, det är ju så himla lätt att bära! Många tipsar om ringsjal till lite större barn. Varför är detta bättre?
:?:
Ringsjal till äldre barn är inte bättre i sig. I vårt fall beror det på att sonen inte vill sitta still så länge, att han vill upp och ner väldigt ofta och att ringsjalen då är användbar. Han sitter inte gärna fast i långsjal när han inte vill = ganska ofta numera. Avlastningmässigt är självklart långsjal eller sele bättre än ringsjal. Ringsjalen är dock bättre än inget bärhjälpmedel alls! En bärpåse skulle säkert också fungera utmärkt (om inte jag tyckte det var bökigt att få i och ur sonen i en sån).
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kanske missuppfattade det hela, större barn syftade nog till större än en ettåring... :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?