Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Innana
Är det bara stellaris som säljer bebina stjärntecken i Sverige..? Var har ni fått tag i dem annars?

...och: 4,2 eller 4,6- ni som är storlek s eller m- vad är största skillnaden i knytkomfort tycker ni för lite större barn när ni väljer mellan de längderna?
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag kan bara svara för bärkonforten vad det gäller längden i stort och inte just för bebinan. Om jag bär min ettåring fram på magen med en 4,2, så får jag knuten bak. Väljer jag den längre sjalen, kan jag knyta knuten fram, så jag få s a s ett extra varv sjal i midjan. Det tycker jag är skönast. Om jag bär på ryggen, så vill jag ha knuten fram, så då räcker en 4,2.

Jag hoppas att du fick lite hjälp av det svaret :)
Användarens profilbild
Av melon
Jag har köpt min på Stellaris, har inte hittat dem någon annanstans. Min 4,2:a är för övrigt till salu :wink:

Jag är också S - M och tycker att 4,6 blir för långt. Jag vill ha en allsidig sjal (eftersom jag bara har ett par vävda och inte kan variera längder så måste sjalen klara många knytningar) och det tycker jag 4,1-4,2 är perfekt till. Den klarar omslutet X, fast med knuten på magen precis som Pernilla skriver, men det klarar också många ryggknytningar utan att vara för lång. Har man dock många sjalar och är ute efter bäst bärkomfort, är det nog bättre med en 4,6:a då kan man få det där extra varvet som stöd. Och desto mer barnet väger, desto viktigare blir det väl att man kan bära skönt :wink:

:D
Användarens profilbild
Av Bello
Har precis beställt en från tyskland, det blev några hundralappar billigare, men det återstår att se om den kommer fram också.
Användarens profilbild
Av sanna73
Bello skrev:Har precis beställt en från tyskland, det blev några hundralappar billigare, men det återstår att se om den kommer fram också.
Oh, äntligen :vågen:
Hoppas den blir allt du hoppats på och lite till :app:
Av eamane
Jag köpte på annons, nyskick :P... Några 100 billigare än från Stellaris :)
Användarens profilbild
Av Innana
Nu har jag lagt ut annons...men jag misströstar!! Är skorpionbebisar reabilliga nu eftersom alla verkar vilja ha just DET stjärntecknet?? Jaja, skulle ni hitta nån på gatan utan ägare så vet ni ju vem som gärna öppnar hem och famn för det stackars exemplaret...
Av eamane
Innana skrev:Nu har jag lagt ut annons...men jag misströstar!! Är skorpionbebisar reabilliga nu eftersom alla verkar vilja ha just DET stjärntecknet?? Jaja, skulle ni hitta nån på gatan utan ägare så vet ni ju vem som gärna öppnar hem och famn för det stackars exemplaret...
Jag köpte sjalen i mitt stjärntecken istället, eftersom jag inte vet vilket stjärntecken mitt nästa barn kommer vara och jag vill ju gärna kunna använda sjalen även då... (Bara ett litet förslag :))
Användarens profilbild
Av Innana
eamane skrev:
Innana skrev:Nu har jag lagt ut annons...men jag misströstar!! Är skorpionbebisar reabilliga nu eftersom alla verkar vilja ha just DET stjärntecknet?? Jaja, skulle ni hitta nån på gatan utan ägare så vet ni ju vem som gärna öppnar hem och famn för det stackars exemplaret...
Jag köpte sjalen i mitt stjärntecken istället, eftersom jag inte vet vilket stjärntecken mitt nästa barn kommer vara och jag vill ju gärna kunna använda sjalen även då... (Bara ett litet förslag :))
Jag vet, det är ju en variant...det är bara det att jag fick ett sånt bra tips av en annan sjalmamma för ett tag sen, hon hade en stjärntecken till sitt barn som sedan hade blivit förhänge till våningssängen och en kudde till det stora barnet...och jag tänkte att E kunde få sin sjal omgjord också när hon blir större.
Av eamane
Innana skrev:
eamane skrev:
Jag vet, det är ju en variant...det är bara det att jag fick ett sånt bra tips av en annan sjalmamma för ett tag sen, hon hade en stjärntecken till sitt barn som sedan hade blivit förhänge till våningssängen och en kudde till det stora barnet...och jag tänkte att E kunde få sin sjal omgjord också när hon blir större.
Ahh ja det hade ju varit en idé ja... Hmm köpa en till? Bild
Användarens profilbild
Av Innana
köp en till åt dottern och sikta in så nästa bebis blir ditt stjärntecken :wink: :lol:
Av eamane
Innana skrev:köp en till åt dottern och sikta in så nästa bebis blir ditt stjärntecken :wink: :lol:
Bild
Användarens profilbild
Av Veronica
Det brukar gå att hitta begagnade Stjärntecken till bra pris här ganska ofta, för det är många som har dem och många av oss gillar ju omväxling. ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?