Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en tremånaders kille som blir ytterst irriterad när jag försöker bära honom i min hemasnickrade "bärsele" (mönster från http://web.bitnet.net/baranara/sidor/se ... lepdf1.pdf)

På sin höjd kan han tycka det är ok en liiiten stund från början om jag hoppar och studsar omkring. Men oftast börjar han att gråta när jag ska stta på oss selen, och har han inte börjat gråta då, så börjar han åma sig och gråta efter några minuter, och slutar inte förräns jag tar ur honom.

Har inte testat med långsjal ännu, brukar det kunna tänkas gå bättre för små motsträviga sele-vägrare?

Jag viiiill ju kunna bära honom (helst i sele) nu till våren...

Är det ngn som har ngt förslag på vad jag kan testa?
Användarens profilbild
Av milimani
Min tjej började jag sjala när hon var ca 3 månader också och hon gillade det inte först. Kanske börja med att prova en sjal och låt barnets armar vara utanför så han inte känner sig så instängd. Och skynda dig ut på en rask promenad. Vänj honom korta stunder varje dag.

Nu älskar min lilla både sjalar och selar!
Användarens profilbild
Av melon
Min tjej var likadan. I början gick det bra för då sov hon jämt, men sen när hon ville att det skulle hända saker var det nästan bara ute på promenad som det gick bra att åka sjal. Eller om hon skulle sova.

Jag bar henne framåt i buddha eller med benen i groda (går med trikåsjal på en liten) ibland hemma när det knep.

Jag tror att ni kommer att få många fina promenader ute i vår och sommar, han kommer nog att ändra sig så småningom :wink:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Gå ut är mitt tips. Promenad. Det kan säkert ta en stund att vänja sig vid sel/sjalåkande om man inte är van från början.
Användarens profilbild
Av Foxan
Sara med 98+02+05 skrev:Gå ut är mitt tips. Promenad. Det kan säkert ta en stund att vänja sig vid sel/sjalåkande om man inte är van från början.
:iagree:

Så var det också för oss. Ge den en chans till!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Mina var det lättare att bära i sjal till en början - de satt bättre och såg mer (när de kommer till 3-4 månaders ålder är de så nyfikna).
Nu bär jag S utan problem i Ergon, hon blir 5 månader nästa vecka och har väl blivit buren i sele drygt en månad.
Användarens profilbild
Av kattta
Nu har jag tagit en prov-promenad ute.

Jag ammade först för att vara säker på att ev stortjut inte skulle bero på det iallafall, sen på med overallen (som han inte heller gillar...) och i med ungen. Inte ett knyst sade han!

De första tre km satt han helt stilla och tyst med nappen i munnen, sög inte ens på den, och liksom halvblängde, sen tvärsomnade han :zzz: och sov sista biten hem.

Nu blir det till att ta en promis varje dag och träna, och varva med att testa inne vid dammsugning eller annan aktivitet (kanske blir ok inne om det händer ngt).

Är sååååå glad! :vågen:
Användarens profilbild
Av sanna73
Grattis :D Skönt att det funkar. Min son behövde också vänja sig vid sele.
Användarens profilbild
Av tinaw
Just det där qtt man går runt brukar göra susen. Vara stilla är ingen hit, speciellt inte i början. Bild...? (det är jag som har BäraNära, blir så nyfiken!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?