Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bellisbella
Hade igår besök av min gravida svägerska. När hon kom bar jag lillen i sjalen, och jag sa väll någonting om vad bra det är!
- men jag har en baby björn, svarade hon!
- nej åh, nej det är inte samma sak, det här är så mycket bättre och mysigare! :heart:
- tja, mamma sa någonting om att det där såg bättre ut på något sätt...
- vet du, jag har burit han nu i tre timmar i den här! (vandrar obesvärat omkring i huset)
- har du!?!?! :shock: (liiite mer intresserad...)

Vi får se hur mina övertalningsförsök slår ut... visade moby wrap katalogen (med knytningar) och slog upp datorn o visade bali baby stretch så hon får se hur vackra de kan vara!
Av Aelia
Hoppas det funkade :lol:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Det är bra, fortsätt så! :app:
Användarens profilbild
Av jag71
Rätta takter!
Användarens profilbild
Av sanna73
Helt rätt, locka, förför, långsamt, långsamt,
skräm henne inte - bara locka och läska :twisted:
Användarens profilbild
Av asa
Glöm inte förklara hur dåligt det är för barnets rygg i babybjörn och hur bra sjalar är för fygg och höfter. Ergonomi är bra att ha med i övertalningssamtalen. Lycka till!
Användarens profilbild
Av sulu
Min gravida lillasyster blev jätte sugen på sjal när vi var hemma i påsk och stolt visade upp vår nya fina easy! :D

Efter att ha provknytit o burit min lillprins tyckte hon att jag kunde sälja babybjörnen (hade ju en sån först :oops: ), för de behövde inte låna den!
Tipsade henne om att leta efter trikåsjal här.

Håller nu på o säljer vår bb :floet2: det är ju trots allt många som vill ha en... (Det fick bli billigt eftersom jag har lite ångest över att pracka på någon annan den.)
Användarens profilbild
Av ZaZi
asa skrev:Glöm inte förklara hur dåligt det är för barnets rygg i babybjörn och hur bra sjalar är för fygg och höfter. Ergonomi är bra att ha med i övertalningssamtalen. Lycka till!
Jag trodde också att ergonomi skulle vara rätta ingången när jag introducerade makens svägerska för sjalar, men inte ens det bet! Och hon är ändå läkare! :shock: -Jag bar ju X i babybjörn och det fungerade aldeles utmärkt. svarade hon. :roll: Fast när jag förevisade Ergon blev hon dock lite intresserad... En del behöver visst spännen för att känna sig bekväma. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
ZaZi skrev:
asa skrev:Glöm inte förklara hur dåligt det är för barnets rygg i babybjörn och hur bra sjalar är för fygg och höfter. Ergonomi är bra att ha med i övertalningssamtalen. Lycka till!
Jag trodde också att ergonomi skulle vara rätta ingången när jag introducerade makens svägerska för sjalar, men inte ens det bet! Och hon är ändå läkare! :shock: -Jag bar ju X i babybjörn och det fungerade aldeles utmärkt. svarade hon. :roll: Fast när jag förevisade Ergon blev hon dock lite intresserad... En del behöver visst spännen för att känna sig bekväma. :wink:
Fast det är ju upp till var och en. Det är ju inte sjaltvång här i landet. Jag gillar inte att missionera, så jag berättar bara om någon är intresserad.
För en del kanske det funkar bra med vagn och bära i Babybjörn korta stunder, ifall de har väldigt nöjda ungar.
Användarens profilbild
Av sulu
Har också märkt att Ergon lockar till fler frågor. Sele är väl något som känns tryggt och vant. Många har ju burit i babybjörn.
Tipsar vitt och brett om Ergon till alla som frågar (och inte) :lol:
:wink:
När jag ändå fått folk att lyssna går jag vidare in på sjalar... 8) :lol:
Och jag som är total nybörjare själv. :mrgreen:

Fick grannen att provbära i Ergon igår, hon blev sugen. :tumsup:
Användarens profilbild
Av sulu
Helena skrev:
ZaZi skrev:
Fast det är ju upp till var och en. Det är ju inte sjaltvång här i landet. Jag gillar inte att missionera, så jag berättar bara om någon är intresserad.
För en del kanske det funkar bra med vagn och bära i Babybjörn korta stunder, ifall de har väldigt nöjda ungar.
Jag tror att mitt överraskande missionerande beror på att sonen är så nöjd och lycklig i sjal/ ergo. Han har älskat det från 1:a stund! :loving:
Sen är jag ju så nöjd själv med att få till det så bra! :vågen:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Helena skrev:
ZaZi skrev:
Nej, självklart är det inte sjaltvång i landet. :wink:
Hon hade tidigare spanat in en av mina ringsjalar och kommenterat att det såg praktiskt ut, så när 3:e barnet var på g passade jag på att visa lite alt. Hon hade funderingar på hur hon skulle transportera alla barn till/från dagis.
Kan berätta att hon köpt en patapum nu... 8) Barnet var av den storväxta sorten, så BB förslog inte länge. :wink:
Användarens profilbild
Av bellisbella
Jag har svårt att låta bli att övertala lite grann iallfall, eftersom vi är så förtjusta i sjalen :heart: skulle inte klara oss utan den har vi sagt flera gånger, eller mest jag då.... :roll:
Användarens profilbild
Av sus
Det där med höfterna på barnet är ju lite svårt, eftersom det faktiskt finns så lite bevis. Jag vet att det finns någon stude på didymos hemsida och på något annat ställe, men seriöst, om barn verkligen fick grava problem av att bli burna i bb så skulle det säkert vara allmänt kännt.

DÄREMOT tycker jag att det är väldigt enkelt att förklara/bevisa att sjal/ergonomis sele är bättre för föräldern. ALLA vet att en bra ryggsäck har ett avbärarbälte runt höfterna, så det är ju helt logiskt att det bör finnas även när man bär ett barn. Det argumentet är svårt att motbevisa, att få ner en del av tyngden på höfterna när man bär iställlet för att bara bära med axlarna är liksom självklart.
Av Christer Romson Lande
sus skrev:ALLA vet att en bra ryggsäck har ett avbärarbälte runt höfterna. Det argumentet är svårt att motbevisa, att få ner en del av tyngden på höfterna när man bär iställlet för att bara bära med axlarna är liksom självklart.
Men även en Babybjörn har ju något bälte som tar upp en del av vikten, väl? Det är inte bara med de där smala axelremmarna man bär, ens med den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?