Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
3%
3
3
8%
4
9
25%
5
23
64%
Användarens profilbild
Av Anso
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas.
Bild
Senast redigerad av Anso den sön sep 09, 2007 22:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok jag känner mig manad att skriva här nu när jag testat ett tag :wink:

Jag kan inte annat än att ge den en 5:a Jag älskar den :vågen: :heart: :vågen:

Jag har gillat Ergon jättemycket, men tyckt att barnet kommit lite för långt ifrån mig för att det ska bli riktigt bra. Det går inte att spänna åt så mycket som jag skulle vilja. Dessutom tycker jag att ergon är lite låg i ryggen när man har ett barn som gärna lutar sig utåt :roll:

Becon är högre i ryggen och går att spänna åt så att barnet kommer mycket närmare den som bär. Dessutom är axelbanden smidigare och vill inte glida av axlarna på samma sätt som ergons ibland har en tendens att göra.

Den går att rulla ihop och blir liten och smidig när den inte används.

Det enda som jag skulle kunna tänka mig är negativt i jämförelse med andra selar är att tyget inte är lite tjockt och kraftigt, att det skulle kunna påverka avlastningen negativt. Men på min kropp verkar den bättre passformen uppväga det!
Användarens profilbild
Av Annika80
Röstade en 5:a trots att jag inte äger nån :oops: , den är ju underbart vacker och ska enligt vad jag hört passa bra för "smalisar" Ergon jag har gillar jag ju, men den är ju liiite för stor, men Becon är rätt dyr va :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
5a
DEn ända sele som jag provat som inte skaver och som är underbar att bära i, som är snygg och som Alva kommer högt och nära i då jag bär på ryggen :D
Användarens profilbild
Av asa
Jag get BECON en fyra.
Nog för att den är underbar att titta på och finns i många fina mönster, har en fin liten tillhörande påse och är superskön att bära med.
Men, om jag bär på magen får jag ont i axlarna efter någon halvtimme. Inte på ryggen dock, då kan jag bära tills jag stupar. Den är svår att spänna åt när man har den på sig, jag måste nästan ha hjälp att dra åt under armarna. Påsen är lite snålt tilltagen då det är knöligt att få ner selen där i.
På plussidan däremot att den är nättare än andra, t ex ERGO, den passar min längd bra. Avbärarbältet sitter skönt och Bebis kommer så nära man vill och som jag skrev, den är sååå snygg!!! Hög i ryggen, det blir bra när L blir större.

Men hur tusan sätter man dit huvudskyddet???
Användarens profilbild
Av Camilla74
Av mig får den också en 5:a, för utformningen + alla vackra färger den finns i.
Dock var de vadderade axelbanden alldeles för korta för mig så jag har sålt min och väntar nu snällt på att Beco BWD (BabyWearing Deluxe) ska komma ut på marknaden.

Hoppas den kommer i tyget Carnival, jag älskar det! :heart:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
5:a :heart:
Har just hämtat ut min på posten och haft Sonja i den i en timme ca.
Både hon och min rygg älskar den!
Senast redigerad av Ullegulle den tis jul 15, 2008 19:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av bani
Alltså, jag har inte provat eller ens sett den live, men jag tittade nyss på den på nätet och den är så himla snygg! :shock: Det där mönstret Lacework - WANT. :shock: :shock: :shock:
Användarens profilbild
Av exiteme
En 3:a

+snygg som fan
+hög i ryggen

-banden skaver i armhålan
-midjebältet knölar sig på ryggen
-spännet i midjan skaver
-priset

(Har haft ergo tidigare och den får bara minus för att den är låg i ryggen och tråkig i utseendet)
Användarens profilbild
Av Eaive1
Klar femma!!! Helt underbart snygga, passar mig perfekt, kan bära i timmar både på mage och rygg.
Enda negativa jag kan komma på är att stackars storken och ECn inte används alls längre :D
Användarens profilbild
Av Helena
Lite fler finesser än på andra selar, mjukare och det bästa, att den är så hög i ryggen. Den får en fyra tror jag, men bara en två om jag skulle haft den till enbart att bära på magen med.

Jag tycker nämligen att den är bra på ryggen, men helt värdelös på magen. Banden blir helt enkelt för smala och avlastar inte. Jag kan därför tyvärr inte rekommendera den som ett alternativ till babybjörn. Min dotter är ett år, men väger bara 8,5 kilo, jag tar henne hellre i ringsjalen en stund om jag vill ha henne på magen, då får jag mycket bättre avlastning för ryggen tycker jag. Jag blir direkt jätte trött när jag bär på magen i becon.

Jag gillar midjebältet jätte mycket, tycker det är skönt och skulle kunna ha på mig det hela tiden. Axelbanden vet jag inte riktigt, ibland känns de jätte bra, ibland lite mindre bra, men det är kanske en övningsfråga och beror ju lite på hur mycket min dotter hänger sig utåt.
Av anpa
Klar 5:a!!
Har haft Patapum, Manduca och Ergo att jämföra med. Vid magbäring korsar jag banden och då är den mycket bekväm för det också!

Måste ändra lite nu när jag haft den ett tag. När man är liten som jag tycker jag att den inte går att dra åt ordentligt på axelbanden vid ryggbäring. Fortfarande MYCKET bättre än de andra jag provat, de enda som är perfekta för mig är mina MT´s. Men letandet efter den perfekta selen fortsätter...
Senast redigerad av anpa den tis sep 02, 2008 13:01, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av hcvc
Beco 4th: Inte min sele, men har då bara provat den på mage. Axelbanden hamnar på mig så långt ut att armen/ armhålan kläms. Hade hoppats på möjligheten att korsa axelbanden, men då hamnar de istället alldeles för nära halsen. Avbärarbältet hamnar lite för högt för min smak. Plus för stort utbud av tyger men jätteminus för priset! Inte mer än en 2:a...

Butterfly: Känns som att jag är för smal för min längd/ för lång för min tjocklek för att den här selen ska sitta ultimat? Avbärarbältet hamnar lite högt upp, vilket jag tycker är obekvämt och jämfört med Ergon hamnar mer tyngd på axlarna. Var annars positivt överraskad! Trodde att Butterfly skulle vara krånglig, men den har faktiskt inte fler justeringar än 4th. Bebis satt väldigt bra och det var bara lite meckigare att stoppa i barnet. Har inte provat bebisinsatsen men upplevde inte att den satt i vägen. Funkar utmärkt att svinga upp på ryggen, bara det att man stoppar i barnet i selen först. Jag tycker att det är opraktiskt med huvudstöd som inte alltid hänger ute, utan måste spännas, knäppas fast, rullas ut eller vikas fram och dessutom tveksam om den icke-formsydda kvadrat som man ska spänna fast på första versionen av Butterfly funkar så bra? Även om jag inte har provat det. På rätt kroppsform tror jag att det kan vara en femma, men på mig och med hänsyn till priset, inte mer än en 3:a.
Senast redigerad av hcvc den fre okt 10, 2008 23:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Häjk
Jag ger Beco en 4. Har både en 4th generation och en Butterfly, och är nöjd med båda! :D
4th generation är så skön att bära fram med eftersom man kan korsa banden på ryggen. Det enda som blir avdrag på den, är att vår inte har huvudstöd (en limited variant).
Butterflyn är supersmidig att använda på ryggen! Smidigt att det går att sätta i barnet innan man tar på sig selen om man är en fegis som jag :wink: Funkar bra fram för mig också.
Minus för att axelbandens vadering tar slut lite för högt upp på banden, och att man inte kan korsa dom. Och huvudstödet sitter lite halvdant tycker jag.

Sen vore det ju roligare om dom var billigare också :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?